MALMÖ

Publicerad 2016-10-04 15:44:39 i Allmänt,

 
Oj oj oj vilket glapp i bloggen här. Men nu har Sanne äntligen settled down (någorlunda) och skaffat mig en EGEN FUCKING LÄGENHET! I MALMÖ! !!!!
 
Augusti och september har gått extremt snabbt för mig. Augusti bestod i princip bara av inflyttningsplanering. Och i slutet av augusti fick jag med mig allt och landade i lilla ettan på Nobelvägen. Där blev jag lite nyförälskad av Malmö, tillsammans med mamma. Lilla söta mamma som kanske är mer lyrisk än mig, över att jag flyttat ner hit.
 
Sedan början av september hann jag nog söka nästan varenda jobb i och utanför Malmö. Jag pendlade mellan att ha panik över att vara arbetslös, till att fullkomligt njuta och ha en slags "semester". Jag blev positivt förvånad över hur trevliga alla var när jag gick runt och sökte jobb i butiker. Sedan fick jag en gruppintervju på IKEA, och IKEA var en av dom arbetsplatser jag helst ville jobba på. Det var länge sen jag var så taggad över en intervju, speciellt då det var en GRUPPintervju. Det var ca 30 grader i Malmö den dagen jag skulle på intervju, så dösvettig och stressad försökte jag hitta rätt bussar som skulle ta mig ut till IKEA. När jag gick uppför trappan till väntrummet, ville jag bara hitta en toalett så jag kunde gå in och torka av mitt ansikte och rygg, men möttes istället av ett gäng som stirrade på mig :-) Så satt man där och väntade stelt tillsammans med dom man skulle tävla med. Väl på intervjun blev det betydligt bekvämare stämning och jag vill tacka guidejobbet som vant mig med gruppövningar. Jag var så jävla inriktad på att jag skulle ha det här jobbet, så jag gjorde allt för att "sticka ut". Det var länge sen jag var så tävlingsinriktad, och ni som känner mig vet att jag inte är en sån person, om det absolut inte betyder mycket för mig. Men där på intervjun satt jag och tänkte "Men hallå, jag ÄR faktiskt så mycket mer erfaren än dom här knallhattarna!? ANSTÄLL MIG BARA!!" Aja, sedan åkte jag hem till Mjölby för att överraska familjen lite och bara få vara lite. Men även hemma nojade jag över att någonsin få ett jobb, för det var det alla frågade mig om. Och då när jag skriver med både Emelie och Mimi om hur jobbigt det är att vänta på besked från IKEA, så ringer dom. Och drar onödigt långt på att säga att JAG FICK JOBBET. Så där stod man och halvhoppade med mamma samtidigt som jag tackade dom kanske tusen gånger. Alltså den lättnaden, att få det jobbet jag allra helst önskade att få, livet<33
Så vips, var man igång med intro-vecka på IKEA. Och shit vilket lyx att få intro på ett jobb?? Aldrig fått det innan. Och få vara en del av ett så stort företag?? Allt är så uppstyrt och jag har ett schema ända till juni. För första gången vet jag vad jag ska göra en längre tid framöver. Och det känns så himla skönt.
 
 
Jag hade ett slags mål att skaffa mig ett jobb på mindre än en månad, efter jag flyttat in, och jag klarade det. JAG ÄR NÖJD! Klart jag kommer sakna att inte få andas alpluft hela vintern, men jag tror sälja köttbullar kan bli nästan lika bra. Malmö, jag gillar dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela