Såhär är lajfet i Malmö

Publicerad 2016-12-11 17:48:15 i Allmänt,

 
 
Nu var det länge sen här. Eller skrev ett inlägg för några veckor sen, för jag hade lite identitetskris (igen) om vem fan jag är om jag inte åker till Alperna om vintrarna. Men publicerade aldrig det för varken ni eller jag orkar höra mitt velande om jag verkligen hade blivit gladare av att jobba som skidguide igen. JA, det var kul och mina två säsonger kommer jag minnas föralltid. Men det är på gott och ont. Jag går runt i Malmö och längtar bara tillbaka till dom bra dagarna (såklart!) och glömmer bort dom dåliga dagarna, dvs den större perioden av andra säsongen.
Fan, nu skrev jag om det ändå. Nu räcker det! För jag vet ju att jag innerst inne skulle välja min lägenhet i Malmö alla gånger, än en säsong till.
 
 
Såhär har det sett ut i mitt liv, sedan jag flytta in till min lilla etta!
 
I september, när jag var nyinflyttad, blev jag besatt av kronärtskocka för det var så länge sen jag hade ätit det. Åt det lite för ofta, så min mage skulle palla med....men totally worth it!! Så fantastiskt gott med örtsmör till<3
Här ser nu också hur mitt kök såg ut i början (alltså bara två kokplattor), innan jag skaffade min fina bänkspis.
 
 
 
Sen fick jag jobb hos IKEA, och var övertaggad på att bli "ikeafierad" med kläderna och allt.
 
 
 
Sen gick hela oktober riktigt snabbt och det blev plötsligt höst på riktigt. Då tog jag mig ut på promenader runt Pildammsparken som har blivit en av favoritparkerna.
 
 
 
Några från IKEA-restaurangen tyckte vi skulle ha Halloweenfest och sagt och gjort så blev det en sådan. Jag klädde ut mig med några tjejer som började samtidigt som mig. Vi tyckte det var safe med det, för om vi skulle skämma ut oss som skelett, var vi iallafall inte ensamma :-) Dock blev vi positivt överraskade för dom flesta på festen hade gått all in med utklädnad.
Diggar dom här tjejerna som fasen! Tråkigt att vi inte jobbar på samma stationer i restaurangen bara, så vi ser inte jättemycket av varandra. Men vi har allt en rätt go chattgrupp! Spännande att hänga med 96:or, som dom flesta av dom nya tjejerna är.
 
 
 
 
Sen blev det november och jag älskar min lägenhet som mest när eftermiddagsljuset kommer in i hela rummet.
Mamma och pappa kom ner och vi åkte tvä vändor till IKEA. Jag fick med mig bl.a. soffbordet, kuddarna vid fönstret, gröna fina växter och det viktigaste, bänkspisen. Jag har, som ni kan se, ett extremt litet men väldigt charmigt kök.
Sen kom Carro på besök över en helg. Hon skulle på möte i Köpenhamn med Slopetrotter, och bodde över hos mig smidigt nog. Vi hann strosa på stan, dricka massa vin och såklart prata och analysera om allt om våra säsonger. Jag fick hennes fina koppar som inflyttningspresent och dom är på riktigt underbara att dricka kaffe i. Köp dom på Designtorget!! Vi hann också ta en heldag i Köpenhamn och bara strosa, dricka glühwein och äta gott kött. På kvällen mötte vi upp några andra gamla slopeguider och gick ut på en afterskibar som körde alla klassikerna alla afterskibarer i Alperna spelar om igen.
 
 
 
 
 
Så blev det ju slutligen december. En av cheferna köpte in en hel IKEA-kasse med juldiadem som han tyckte vi alla skulle ha på oss för att skapa extra julstämning. Och jag är ju inte den som tackar nej till sånt här, så jag har haft på mig dom så mycket som möjligt :)) För aldrig har jag fått så många komplimanger och leenden till mig pga juldiademen!
Sen var det bombhot precis utanför mig, vilket var spännande att följa från mitt fönster. Herregud, där satt vi alla i huset och glodde från våra fönster. Som tur var, så var det ju ingenting, men lite skumt att vara med om det så nära intill.
Mamma och pappa bestämde lite impulsivt att komma ner ännu en gång innan jag skulle komma upp till julafton. Dom mötte upp mig på jobbet för att vänta tills jag jobbat klart. Pappa stod och tog kort på mig med blixt när jag satt i kassan och försökte jobba :))) På lördagen den helgen, åkte vi också till Köpenhamn för att gå Ströget och Tivolit. Vi lunchade på en smörrebrödsrestaurang som var galet gott och avslutade eftermiddagen på Tivolit. Där var det mysigt men fett kallt och blåsigt så vi åkte hem ganska tidigt och avslutade kvällen med att äta olika ostar och kolla på Så mycket bättre hemma hos mig.
 
Jag har också under december försökt julpynta lägenheten men jag är verkligen sämst på det och får aldrig någon riktig feeling. Ni ser den adventsljusstaken i fönstret var mitt första försök. Efter köpte jag faktiskt röda ljus för att pimpa den ännu mer.
Så ser ni också min lila skidväska. Tvingade mamma och pappa ta med alla mina skidgrejer så dom redan är här hos mig, för jag är fortfarande fast besluten av att jag iallafall ska åka iväg en vecka till Alperna nångång i vinter.
 
 
 
 
 
Jöpp, så bor man! Jag letar nu efter fina saker att hänga på väggarna, men inget har ännu fallit till min smak. Tänker INTE köpa någon trött tavla på IKEA, nån måtta får det va.
Nähe, nu ska jag laga till mig något att äta. Imorgon ska jag och Emma från jobbet försöka hitta något att ha på oss till våran julfest som är på onsdag. Vill ha något smashing på mig, när folk ska få se mig utan IKEA-kläderna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela