Dubai eller Alperna

Publicerad 2015-10-14 16:04:46 i Allmänt,

 
 
Snart sprängs jag av rastlöshet här hemma. Vilken tur att det äntligen är dags för guidekurs igen i slutet av månaden. Ska bli så kul att få träffa gamla favoriter + alla nya, färska guider, som vi ska pressa!
Och innan jag åker på guidekursen, ska jag till Århus en gång till så jag får krama lite till på mina favoritdanskar. Ändå rätt sugigt att varken Stine eller Mattias ska göra en till skidsäsong... Men jag ska fortsätta tjata på dom att hälsa på mig :)))
 
En lite komisk grej som hänt - Jag sökte olika restaurang/hotelljobb i Dubai på nån hemsida jag hitta en natt jag var uppe. Så har det blivit varje gång jag försökt söka jobb här i närheten. På nått sätt lyckas jag ändå sitta och kolla jobb i Australien, Nya Zeeland eller som nu, Förenade Arabemiraten. Svennejobb verkar inte locka mig särskilt mycket nu...
NÅJA! En restaurang hörde iallafall av sig och vi försökte skypa med varandra i söndags men det bröts hela tiden, så idag försökte vi igen. Och tillslut kunde vi höra varandra! Hon jag pratade med verkade jättesöt och jag blev såklart jättesugen på att börja jobba i en av dom finaste restaurangerna i Dubai....
Grejen var denna att jag gjorde denna intervju helt på skoj, bara för att "öva" mig på engelska intervjuer. Jag har ju redan jobb i vinter liksom.... Men samtidigt skulle det ju vara hur häftigt som helst att bli upplärd av dom "bästa". Aja, vi bestämde iallafall att prata mer om ett par dagar, så jag skulle hinna tänka. Men jag vet ju innerst inne att jag vill helst göra en skidsäsong till. Men vem vet, kanske kan man flörta lite och låta dom vänta på mig liiite till, tills jag kommer hem i april igen...?
Älskar också under tiden jag hade intervjun, så ska Tyson som annars är lugn, fucka ur i köket där jag sitter. Under intervjun hinner han både ramla ner från en av stolarna och gå runt och jama. Och så fick jag knuffa bort han diskret när han ville gå framför dataskärmen. Min lilla attentionwhore :´-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela