När man klättrar på väggarna hemma i Mjölby, får man hälsa på sina bästisar

Publicerad 2015-05-13 23:26:13 i Allmänt,

 
Sådär! Så var blev det en vecka kvar tills Namibiaresan börjar. Så i dagarna har jag hunnit ta alla vaccinationer jag behöver och har köpt på mig ett litet apotek att ta med. Diarrétabletterna är med, jajamääään!
Så har jag även hunnit åka ner till både Lidköping och Eslöv för att träffa mina favoriter. För några helger sen var jag hos Wilma. Där var vi medbjudna till inflyttningsfest som hade tema "kom som en drink". Så en black russian och isbjörn fick de bli av mig och Wilma. Det bästa var nästan cykelturen till festen, för Fredrik såg så jäkla söt ut med sin lilla ryska björn på sin ryggsäck (han var också black russian). Höll på att köra omkull med cykeln pga kunde inte sluta skratta åt Fredrik + fett ovan att skjutsa/cykla för det var sååå länge sen.
 
 

Utöver inflyttningsfesten så hann vi bara mysa i deras lägenhet och sitta på deras balkong och prata ifatt allt. Åh vad jag diggar Wilma och Fredrik som par. Dom bästa paren är dom man myser TILLSAMMANS MED. Jag hoppas innerligt att dom hinner komma över till Gotland i sommar och hälsa på mig.
 
 
 
Och så förra helgen blev turen ner till Eslöv till Mimi. Där fick jag hälsa på hennes jobb och hänga lite i baren på bowlinghallen. Så gött att se ens vän greja med kunderna och även se att kollegorna vänder sig till Mimi så fort de undra över något - Alltså så gött att titta på när ens köngliga vän briljerar på jobbet!
På lördagen tog vi tåget till Köpenhamn för att turista lite. Det blev att strosa lite på Strøget och dricka öl. Sen blev vi riktigt sugna på kanalturen runt i stan, så sagt och gjort styrde vi mot Nyhavn. När vi hade en halvtimme väntetid på båten, kissnödiga, så kom vi inte på något bättre än att gå in till närmsta baren, ta ett par shots och kissa. De var perfekt att slå ihjäl en halvtimme med det! Så sen blev det en kanaltur när man var lagom salongs i hatten. Efter kanalturen var vi hungriga och åt på en så himla mysig italiensk restaurang. Den söta italienska servitören kom med en svensk flagga och ställde den på vårt bord, man tackar!!
Känns så konstigt egentligen, att vi hann med så mycket den dagen, även fast vi inte var så många timmar i Köpenhamn?
 
 
 
 
Aaaahhh alltså Wilma och Mimi, dessa personer! SOM DOM FYLLER MIG MED ENERGI OCH LIVSPEPP! Det gör ont i lillhjärtat att vi så ofta ska vara så långt ifrån varandra hela tiden.Vill bara ha dessa med mig överallt.
 
 
MEN TUR ATT JAG SKA TILL MIMI IGEN IMORGON DÅRÅÅÅÅ! Som många gånger innan, så slaggar jag hos Mimi innan jag ska vidare till Danmark, för att hinna komma i tid. För i helgen ska vi ha guidereunion!!! De ska bli myyyzzz att träffa dom andra igen. Ser fram emot alla aktiviteter dom på kontoret har ordnat + stora festen vi kommer ha på lördag, de kan inte bli något annat än kanonkul.
Jaa och efter jag kommer hem från det på söndag, får det vara slut på farande innan jag åker till Namibia. Blir perfa att bara två dagar på mig att packa allt det sista..... Aja de löser sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela