Fikonträd och beslutsångest jao

Publicerad 2015-05-14 00:14:09 i Allmänt,

 
 
Idag kom mormor och morfar och hämtade ut mig, för jag hade bett dom om hjälp att hitta det perfekta fruktträdet till mamma i födelsedagspresent. Mamma och jag har pratat om fikonträd vid många tillfällen, så nu tyckte jag det var dags att slå till. Och då är det ju bäst att ta med sig mormor och morfar, experterna på allt inom blommor.
Så himla mysigt att bara strosa omkring i växthuset med dom. Och så tillslut velade jag emellan ett fikonträd och citronträd. Men då säger min kära mormor "Äh jag tycker vi tar båda!" Sagt och gjort, så här ska de odlas fruktträd på vår altan! Sen åkte vi och lunchade i Vadstena. Shit vad länge sen det var sist jag var i Vadstena. Blev påmind hur fin den staden är.
 
Annars har jag idag bara varit full igång att packa. Både till helgen i Danmark och Namibia. Jag hatar att jag alltid i början av packningen är så extremt långsam. Typ lägger fram en tröja och ba "Njaa sådärja, det var nog packat för idag, nu tar jag en paus :)" Gaaaah är så sjukt taggad, nu börjar jag verkligen fatta att jag ska ända till Afrika! Jag hoppas det är så bra, som jag har fantiserat om så himla länge. Jäklart vad jag ska försöka knyta kontakter och ba "Tjenixen, ni behöver ingen safariguide här nånstans elläää?". Blir de ingen andra säsong med SlopeTrotter, så vill ingenting annat än bli safariguide nånstans i Afrika. Jag pratade om vad jag vill göra i höst med mormor och jag älskar hur hon rynkar på näsan när jag säger att jag vill iväg nånstans igen. Det är inte extremt populärt av mig att inte varit hemma så mycket sen....förra våren typ? Men whattaheck, vad ska jag annars göra när jag inte kan bestämma mig vad jag vill plugga till eller inte trivs i Mjölby för den delen. Eller självklart saknar jag mina vänner och familj här, men själva STADEN Mjölby har jag tröttnat på för länge sen.
 
Jaaa va fan ska man bli när man blir stor???? Just nu lutar det mot:

1. Djurvårdare. Alltså mitt enorma intresse för djur och natur kan inte längre bortses, och jag borde fasen göra något av det? Jag skulle älska att gå runt om dagarna och ta hand om djur.
2. Kurator-ish. Skulle vara fett att arbeta med unga tjejer för just nu känns det som det går...utför med alla unga typ. Jag skulle vilja bli den kuratorn som unga verkligen VILL gå till.
3. Gynekolog. Lite samma spår med det här att jobba med unga tjejer. Det här suget att bli gynekolog har växt efter varje gång jag är på ungdomsmottagningen här i stan. Vissa av dom som jobbar där är så FUCKING STELA. I helvete heller att jag skulle känna mig bekväm med att berätta för dom att man har könssjukdom eller nått. Senast jag hämtade nya p-piller så hade jag stelaste konversationen, även fast jag bara skulle hämta nya??? Även fast man inte gör något "pinsamt" så är det ändå så sjukt krystad stämning där tycker jag. Aja, ska sluta aggra på ungdomsmottagningen här i stan. Dock tror jag att jag aldrig skulle palla bli gynekolog bara för det tar alldeles för många år att utbilda sig till det.......och jag vill att utbildningar ska gå fort.....
4. Spinna vidare på turism, typ jobba på hotell --> sen vidare till hotelldirektör. Jag diggar ju fortfarande att jobba med turism och service, men det skulle va fett att "komma upp sig lite" i branschen, typ äga ett hotell nångång i framtiden skulle inte vara fel.
5. Silver/guldsmed. När jag gick i nian var jag rätt sugen på guldsmedslinjen på Dacke, men skippa det, bara för det kändes som man måste va gothare/punkare för att gå den linjen :/ Så det sög ju lite.... Men åh så fett att göra ringar hela dagarna.
 
Aao det är väl dessa grejer jag har funderat på. Blööööh ska man bara kasta tärning på detta eller vaaaa?

Bajshål
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela