Mitt lilla skidguideäventyr börjar ta mot sitt slut

Publicerad 2015-03-14 12:05:59 i Allmänt,

 
 
Nu ni! Nu är det mindre än en månad kvar tills jag landar i lilla mjöllat igen. Väldigt blandade känslor!
Kommer sakna alla här så jäääävla mycket. Det här att gå till Snesko, oså är alla favoriter där, sitta och dricka öl och spela tärningsspel. Samtidigt som jag ibland känner att jag är SÅ FÄRDIG med att jobba varje dag, med lite sömnbrist hela tiden, hålla reda på hundra grejer och dessa lördagar på flygplatsen som jag nästintill avskyr.
 
Vi må va en av de destinationerna som har haft mest problem under säsongen, men fuck vad vi har fått beröm från kontoret att hantera snökaos, vägavstängningar, stenras och flygförseningar. (och norweiganstrejken med!)
Den lördagen stenraset skedde kommer jag sent glömma! Hur mycket människor som helst i byn, som skulle hem, som bara blev fast. Det är så intressant det där, för det finns de gäster som förstår att vi inte kan styra... naturen??? Är den endaste vägen upp till Val-T blockerad så finns det liksom inget att göra än att vänta. Medan det finns de gäster som ba jaha??? FIXA VÄGEN!!?? Det var en pappa som skällde ut mig otaliga gånger, sa att vi inte brydde oss osv..... Stine och jag löpte runt hela byn för att hitta rum till våra gäster som skulle få sova över en natt till i Val-T. Jag och Stine åt inte på hela dagen. Men på kvällen fann vi faaan i mej rum till alla våra gäster! Och vissa gäster blev överlyckliga och sååå tacksamma, medan vissa bara ryckte på axlarna :-)
Jag skyller lite på att det mest var stockholmare vi hade som gäster....divor....
 
NÅJA! Förra veckan hade Stine semester och va hemma i Danmark. Då fick jag sköta allt själv en hel vecka, och det gick kalas! Alla gäster var så mysiga! Hade en riktigt fet pubcrawl. Men fyfan vad jag saknade Stine. Trodde det skulle vara skönt att vara ifrån varandra en vecka, när vi annars är 2 meter ifrån varandra typ 24/7, men nix!

Denna vecka med gästerna är lätt en av mina favoritveckor! Alla är glada för det fantastiska vädret och de vill verkligen umgås med oss guider. T.ex. har vi ett gäng norrmän som redan var fulla när jag tog emot dom på flygplatsen, men de är såååå roliga. Vi hade besök i veckan av några från kontoret + vår högsta chef. De kom till vår afterskibar och fick se våra norrmän stå och dansa på borden :)))
Sen har vi två föräldrar till bartenderna som jobbar på Snesko, och det är så mysigt att ha dom som gäster. Jag fick låna dom lite när jag saknade mamma och pappa. Det är så kul nu för det är jättemånga som har sina föräldrar på besök den här veckan, och allihopa har blivit lika kalasfulla på Snesko. Det kan man liksom inte undvika om man är på Snesko.
Aaa ni...jag kommer sakna alla veckans gäster...och snart om ett par timmar ska jag skicka hem dom på flygplatsen :( hoppas på många hejdåkramar!
 
Men så fort jag har kommit hem inatt med de nya gästerna, SÅ HAR JAG SEMESTER!! Det fick bli att jag stannar kvar här i byn. Jag ser fram emot att bara åka massa skidor, sova och, va på Snesko alldeles för mycket, och ha dagsfylla på La Folie Douce. Det är fett att så många guider har ledigt för de har så få gäster, så slipper jag va forever alone :)))
Det ska bli riktigt najs att hänga av mig uniformsjackan en vecka och bara ha min egna.
 
 
 
Det ska bli så konstigt att komma hem till våra Mjölby. Det här är ju liksom mitt universum nu?? Och har varit så länge? Jag kan ju den här byn bättre än min hemby!
Men va fint det ska bli ändå att träffa alla igen. Borta är ju bra men...hemma är väl ändå bäst!
 
 
 
Just det ja. Har fått ordning på vad jag ska göra när jag kommer hem. Jag ska visst till Afrika! Denna dröm jag har haft sen jag satt och kolla om Lejonkungen tusen gånger. Emelie, en annan Slopetrotterguide, och jag pratade om på Slopetrotterkurserna var vi skulle helst vilja resa till. Jag sa typ överallt i Afrika, men det är typ ingen som vill dit. Hon utbrister, men så känner ju jag med!? Så sa vi skämtsamt att vi drar till Afrika direkt när vi är färdiga med skidguidejobbet. Men så känner Emelie en som jobbar där, som har ordnat allt så det är bara för oss att komma ner?? Det fanns liksom ingenting att tveka på då. Så planen är att åka till Namibia i slutet av maj och jobba på en skola och de ska även ordna så jag får jobba med djur :´-))) DRÖMMEN HÖRRNI!
Vill inte veta hur många afrika-dokumentärer jag har kollat på och bara önskat livet ur mig att hamna där. Nu händer det!
Sen är nästa plan, att jag ska hinna hem i slutet av juni för att se Muse på Bråvalla. Jag kan ju inte bara missa det nu när de äntligen är här igen (och förhoppningsvis inte ställer in...igen)
Efter det så ska jag jobba på Krukan på Gotland igen. Kan inte låta bli att spendera en sommar där igen. Gotland är ju...bäst helt enkelt.

Och där tar mina framtidsplaner slut! Kanske ska man studera i höst, kanske blir det en säsong till med Slopetrotter, kanske hittar jag nått jobb hemma. Vem veeeeeeeeeet!
 
Nej nu ska jag packa min väska och göra mina fantastiska flygplatsmackor.
HAAJ HAAJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela