Jag var trots allt inte ensam östgöte i Val-T

Publicerad 2015-04-24 12:11:56 i Allmänt,

 
Medan jag har fortsatt klättra på väggarna här hemma, eller tagit timtals långa promenader i Mjölby, så kom även Ebba hem från Val Thorens. Min kära östgötska vän som också var guide därnere. Så kul hur vi möttes därnere och ba "Men pratar inte du östgötska? För jag är från Motala" och jag utbrister "Men jag är jöö från Mjöööölby!". Fantastiskt att iallafall någon från Val Thorens bor relativt nära mig. Så jag har hunnit hänga hos henne i Motala och även hon har fått rundtur i Mjölby. Hon tog självaste systembolagsoskulden i vårt systembolag i stan :O
Åh vad jag tycker om na´! Det är lite tråkigt att hon ska iväg igen på måndag för att jobba som vandringsguide i Bad Gastein, hur fett??? Men ikväll åker jag och Ebba till Linköping för där blir det grillning och utgång med linköpingsbor som också hängde i Val Thorens. Dock är jag inte jättebekant med dom för ja...hängde ju knappt med svenskar, så Ebba hjälpa mig komma in i "gänget", sisådär 5 månader senare :-)
 
 
 
Och imorgon tar jag bilen till Lidköping för att hälsa på min älskade Wilma. Vi ska på inflyttningsfest! Med temat kom som en drink! Jag ska va black russian! Vill egentligen va white russian men har knappt några vita kläder... Istället blir det ryssmössa och svarta kläder, åh jag vet, jag är sjukt fyndig, helt crazy.
 

Jag tror detta blir en braaaaaaaa helg, med äntligen lite "tjo och tjim!"
 
 
Förresten är så sur på vårdcentralen som jag ringde imorse om min slemhosta och värk i bröstet, som jag har haft sen i slutet av december? Fick höra att jag bara ska fortsätta vänta på att det ska gå över... Jag är inte den som ringer vårdcentralen i första taget...det är ju därför jag har väntat i cirka 4 månader, men jag ska alltså vänta mer :-)
Pallar inte ha konstant ont i bröstet och hosta som en trött gubbe! Saknar Val Thoren´s läkare :/ Dit kom man och ba "hej jag har slemhosta och snorig, en vanlig förkyldning liksom" och läkaren skriver direkt ut 3 olika piller jag ska ta PLUS antibiotika. Där snåla dom inte!
 
 
 
Aaahopp om man ska ta en promenad runt Mjölby bara för att tiden ska gå, så jag kan börja fixa mig till ikväll. Ja, de får bli så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela