Uppdatering innan jag far till Gotland

Publicerad 2014-06-12 00:53:40 i Allmänt,

 

Nu var det sådär längesen jag bloggade igen. Sämzt. Det är ju nu man ska blogga när det händer grejer, så man kommer ihåg allt.
 
Förra helgen var jag som sagt i Stockholm på en mindre återträff med Service & Co:are. Vi var väl nästan 20 svenskar och ynka 2 dankar (dåligt danskjävlar) och 1 norsk, vår käre Big Mike.
Kom upp på fredagsförmiddagen med Maria och vi mötte upp Linnea på Centralstationen, som hade kommit ända från Åland. Sen blev vi tjejer upphämtade av Gabriel, som vi skulle bo hos, Gabriel som bor på fina fina Lidingö. Jag har äntligen börjat lära mig lite stadsdelar i Stockholm pga det här besöket, heja Sanne!
Vi bodde i Gabriels mammas hus som var så.himla.fint!!! Hon är konstnär så det var massa tavlor överallt och så fint inrett med roliga prydnadsgrejor lite överallt. Blev lite väl förtjust i Gabriels mamma.....tyvärr skulle hon iväg till hennes sommarhus i Tyresö när vi hängde där, haha jaa hon verkar ha det bra ja.
Sen när vi hade hängt hos Gabriel, så åkte vi in på eftermiddagen in till "city" och åt på Vapiano. JÄVLAR vad god pasta! Att jag har missat den här restaurangkedjan?? Efter det gick vi och köpte födelsedagspresent till Christina som fyllde år just den fredagen. Gabriel betedde sig rätt lurigt och ändrade planer på vad vi skulle göra hela tiden. Efter ett tag fatta vi andra att det var nått lurigt på g... Och efter ett tag så skulle han hämta ut ett "paket" och vi går mot platsen där Arlanda Express är. OCH DÄR STÅR BIG MIKE SOM HAR KOMMIT ÄNDA FRÅN NORGE! Vi hade ingen aning om att han skulle komma! Så himla himla underbart!
 
Sen mötte vi upp dom andra svennarna och danskarna och styrde mot Tantolunden där det skulle vara liveartister. Så där slog sig hela vårat gäng ner på flera filtar och bara möööös. Vi sjöng för Christina och fick på oss partyhattar. Dom andra hade också gjort en tårta till henne så det blev jättekalas för Christina. Och där satt vi hela kvällen/natten och bara umgicks och hade det braaaaa.
 
Älskar att vi gömde Mike för Patrik så det skulle bli en överraskning för honom också. Gabriel går fram till Patrik och säger att dom ska ta en selfie, och plötsligt kommer Mike upp bakom dom :)))) Patrik började gråta :')
Sista bilden här var jag tvungen att ta med bara för jag ser så löjligt packad ut. Det var jag väl ioförsig meeeen bjuder på den! Somnade iallafall gott sen i Gabriels mammas säng med en burger king-meny i magen<3
 
Här har ni fina Filippa som är från Lund. Jag trodde hon var typ...22 eller 23 först när vi träffades, men hon är fucking 95:a!! Så trodde jag också att hon var spansk/italiensk bara för hon såg ut som det på utseendet och kunde även typ flytande spanska. Men nix, hon har polskt påbrå och har bara pluggat spanska mycket och bott umder gymnasiet i Spanien i 6 månader. Så nu vet ni lite om henne!
 
Här har vi fina värmländska Sara som jag också kom väldigt nära. OJ vad jag älskade hennes värmländska trygga röst. Längesen jag träffade någon så godhjärtad som Sara. Mer omtänksam person får man leta efter.
 
Här har vi Big MIke! Han må vara stor och se farlig ut men han var bara som en stor snäll bamsebjörn. Jäklar vad bra och trygg reseledare han kommer bli.
 
Här har vi då Mike igen, Max och Gabriel. Max var skolans teaterapa, och då snackar vi inte lite heller. Han var överallt och ingenstans och släppte alla hämningar när vi gjorde rollspel eller muntliga grejer. Oj så mycket personlighet i den ganska lilla killen :)))
Sen har vi halvitalienska Gabriel som både pratar italienska och franska flytande. Blir alltid så imponerad när folk kan prata nått annat språk flytande... Gabriel är den av mina killkompisar som nog är mest jordnära och trygg. Så har vi också exakt samma musiksmak när det gäller deep/mellow House, vilket är fett. Han kommer också bli en kanonbra reseledare (som alla andra!)
 
 
 
 
På lördagen tog vi frulle i solen och spelade lite kubb. Jag, Filippa och Gabriel vann alla omgångarna. Köngar var vi helt enkelt. Sen åt vi sen lunch på Lidingös lokala restaurang Mysingen, jag vet, bästa namnet!! Åt även där en äckligt god pasta och det VAR mysigt där! Efter det möttes vi med dom andra igen och handlade grilltillbehör för kvällen. Sen gick vi till sjön som låg nära Gabriel och grillade på en asfin plats. Även där blev det lite glory moment när vi alla satt och bara mös i solnedgången. UNDERBART!
Sen skulle vi såklart köra sanning och konka, som jag annars tycker är pasé och väldigt högstadie. Men den här gången var faktiskt ett undantag för det kom sånna random frågor och saker man skulle göra. Till exempel fick Max slicka allas vänstra bröstvårta. Vi frågade oss själva om vi verkligen går med på detta, meeen sagt och gjort så fick han göra det på alla. Såatteh....där blev vi väl ännu närmare varandra än innan haha..

Här har vi Linnea från Åland och Maria från Norrköping. Lika glada och knasiga båda två!
Linnea har lärt mig så mycket om Åland och jag älskar att ha henne på Snapchat för hon skickar nästan varje dag nu ett litet klipp om nån Åländsk sevärdhet som hon pratar lite om. Och ja, många bastubilder också såklart. Hon har ju som sagt finländsk blod i sig.
Här har vi Emma som är från Lund! Emma trodde jag också var äldre än mig men icke! Hon har lika grym musiksmak som mig och Gabriel, så det blev mycket mellow house när vi solade vid poolen tillsammans nere i Spanien eller nu när vi var hos Gabriel.
 
 
Sista bilden får bli på Mike med fräsiga solskärmen/brillor/med inbyggd liten fläkt(!!) på som vi hitta hos Gabriel :)) Och om ni har mig på facebook så har ni antagligen sett mig bli taggad ett x antal gånger på gruppbilden på oss alla, bara med olika filter :)
 
Där hade ni helgen!!
 
Sen kom Frida och hennes pojkvän förbi Mjölby för de hade varit i Söderköping. Så vi hann prata lite på Max och åka till Godishuset. Ett kort utanför Godishuset fick det bli också!
 
 
 
Idag är det onsdag (okej klockan är 00:36...), alltså så åkte jag upp till Stockholm även idag. För det var idag jag hade arbetsintervju med Slopetrotters. Åkte iväg tiiiiidigt imorse och kom fram i Stockholm som rätt förvirrad och trött. Men tacka gudarna för google maps alltså.... annars hade jag aldrig hittat Arbetsförmedlingens huvudkontor där jag skulle ha intervjun. Var en och en halv timme för tidigt så jag satte mig på Wayne's Coffee och köpte en alldeles för dyr frukost. Sen satt jag där och läste tidningen och låtsades va stockholmare. Sen när jag kom in till Arbetsförmedlingen, så ser jag två kameramän från svt. Dom filmade diskret allt fölk som satt vid datorerna så jag tänkte inte mer på det. Men strax innan jag ska ha min intervju så kommer en av dom fram och frågar om jag vill vara med och prata lite om arbetslösheten i Sverige. Var för snäll och nervös för att säga nej, så där fick jag sitta och babbla ett par minuter. Efter det tackade han så gott och sa att jag skulle kolla på Rapport på kvällen för att se mig. Och visst fasen fick jag vara med i cirka tio sekunder, wehoo. Dock det jag sa hade noll betydelse för inslaget egentligen....men men, fick mina femton sekunder i rampljuset.
VÄLDIGT random att göra tv-inslag innan arbetsintervjun. Och arbetsintervjun ja, den gick riktigt jävla bra om jag säger det jag tror. För tjejen som jag pratade med var jättelätt och hela samtalet var väldigt naturligt. Så nu är det bara att hålla tummarna. Va fasen, klart jag inte kan tacka nej till ett jobb nere i Alperna liksom?
 
Nu på kvällen har jag hunnit prata massa med Lovisa och få krama på'na innan jag åker. Vilken vän jag har ni! Älskar att det började smidas planer inför sensommaren. Det här kan bli bra. Riktigt bra!!
 
 
 
NEJ NU MÅSTE JAG SOVA! Ska upp tidigt imorgon och kasta i det sista i resväskan. Sen far Wilma och jag mot Oskarshamn klockan fem. Och så anländer vi på Gotland runt midnatt imorgon.
ÄNTLIGEN kommer stressen vara över imorgon och allt är färdigt. Fasen vad underbart jävla skönt det ska bli att bara få släppa allt därute. Gotland in my heart forever and ever<333
 
Aja, men vi hörs då!
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2014-06-12 16:02:27

<333!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela