Söndagsmusik

Publicerad 2014-01-12 18:34:15 i Allmänt, Musik,

 
 
 
London Grammar är perfekt söndagsmusik. Diggar hennes röst starkt!
 
 
 
 
 
 
 
Har även fattat grejen med Ed Sheeran nu (hör du Sofie???). Hörde denna på radion och innan jag hann blinka så hade den låten åkt in på min mys-lista på spotify.
 
 
 
 
 
 
Annars så har jag börjat använda soundcloud mer och mer för där har dom alltid bra remixer på låtar. Så där blir det mycket *elektronisk/synth-musik*.
 
 
 
 
 
 
 
På tal om synth! Rensade bland mina kläder idag vilket var jobbigt....och skönt. Men efter jag var klar så fick jag sånt sug efter min gamla synth jag fick i födelsedagspresent en gång i tiden. På den tiden då jag trodde att jag skulle spela piano i fleeeera flera år. Men icke. Man blev tonåring och fann datorn och kompisar mycket viktigare. MEN nu har jag tagit in den igen till mitt rum och suttit och googlat "free notes". Dra åt skogen vad svårt det är att hitta gratis noter till låtar hörrni. Hittade tillslut det pianostycke jag tänkte ha som första mål att lära mig. Alltid velat kunna spela Clair De Lune. Den låten som Edward spelar så fejnt i Twilight, om det ringer nån klocka för er? Meeeeen först ska jag väl kolla om jag kommer ihåg vad alla noter heter och ser ut osådääär. Det var ju som sagt några år sen jag verkligen satte mig ner och spelade.
 
Har länge känt mig tvungen till att skaffa nån "hobby" nu när jag bara jobbar och inte gör allt för mycket efter jobbet. Tänkte först börja måla, men tyckte det var för svårt för att veta vad för målargrejer jag ska köpa. Så då fick det bli att ta upp pianospelandet igen. Det kan nog bli bra att underhålla mig med efter jobbet, sitta och plinka lite!
 
 
 
Nu ska jag duscha! Klippte och slingade håret i fredags och det blev ju kalas. Ni kan få se bild nångång när jag inte har flötigt hår..... Dock ovan nu att det är ganska kort....om man jämför innan. Hoppas det växer snabbt för nu vill jag verkligen ha ganska långt hår.
 
AJA HEJDÅÅÅÅÅ

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2014-01-12 20:21:40

åh, Sanne, jag är så stolt över dig! Välkommen till klubben! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela