Lördagens händelser

Publicerad 2013-10-27 20:09:00 i Allmänt,

 
 
 
 
Gått in i en period att mest vilja lyssna på Florence + The Machine nuförtiden. Tycker hela albumet Ceremonials är perfekt till hösten. Den här akustiska vill jag tipsa om ---> Florence + The Machine – Breaking Down - Acoustic
 
 
OJ gårdagen var så INTENSIV??? Så fort vi kom till Linköping så kunde man nästan känna hur pressad luften var och kändes som alla människor var mer aggressiva än vanligt? Är det de lönehelg gör med oss människor?
Prepare för ett långt inlägg. Det var ju länge sen nu jag skrev mycket!
 
Som sagt, vi började med att äta mat hos Mimi. Så gott! Mimi fick en liten kaktusblomma som hon kan ta med ner nu till Eslöv. Den kan hon underhålla sig med att vattna lite då och då<3
Det var tänkt att inte alla av oss skulle ut, men som det oftast blir, så kunde ingen neka så alla vi styrde mot mjölby station. Såklart var det knökat på tåget och alla var överpepp på utgång. Sen kom återföreningen! När vi var framme i Linköping så stod Julia och väntade. En bamsekram på det så blev lillhjärtat varmt! FASEN vad härligt det var att se henne!
 
Det är här nånstans det börjar pissregna och vi skyndar oss mot åGaTaN. Vi möts av köer och åter köer av folk.
Körde fulingen, att tränga mig i kön bara för jag ser nån jag HALVkänner "nämen hallåj, va snälla ni va som paxade plats åt oss! :)))" Sen stå i den där kön i pissregn alldeles för länge så man tappar peppen nästan totalt/och hinner bli nykter. Julia som är storstadstjejeN kände en av dom som släppte in folk, så vi fick gå före lite och slapp betala inträde jaaaooo! Orkar inte att jag måste skriva om detta, men blir så till mig när sånt händer? För jag känner ingen? Är inte tillräckligt "very important person"?
 
Kommer in och möts av garderobskön som är en enda gegga av knuffiga människor. Jag är inte den som har cellskräck eller så, men FY FAN. Tror inte jag har varit med om nått liknande när jag har varit ute.
Det är så sjukt dålig stämning i den här röran av människor. Och det är då en tjej och en kille börjar bråka precis bakom oss. Troligen för alla knuffas. Plötsligt är den hon, ensam, mot jag vet inte, 3-4 killar. Och allt blir bara så sjukt obehagligt. Hon försöker mata med sina knytnävar. Och det är det här, som jag kommer till nu, som jag hatar. Alla VET, alla FATTAR att dom inte har något att bråka om men ingen annan gör något. Jag säger åt dom att sluta en gång, men känner mig direkt så jävla löjlig för det är ju självklart dom inte lyssnar på mig. Och alla dom här killarna kommer med kommentarer till henne, som "Vem fan är du? Du vet väl om att du inte ens är snygg?"
 
ALLTSÅ JAG FINNER INTE ORD!!!!! Det är så jävla vidrigt när killar "slåss" mot tjejer genom att säga sånt.
Såg INGEN vakt inom synhåll när det här hände och dom bråkade LÄNGE.
 
 
 
Och det var ungefär här jag förlorade hoppet om den kvällen. Mimi och jag kämpade vidare men jag tappade lusten på att dricka. Försökte dansa lite på hiphop-dansgolvet och ha kul men det gick ett tag "/ Fick iallafall dansa till Drop it like it's hot så blev lite satisfied där ändå. Nåja! När vi skulle hämta ut jackorna så var kön dit fortfarande odräglig och från det ena till det andra, så försvinner min väska när Renée ska kämpa sig ut från folket med famnen full av jackor. Just då kände jag att det var toppen av bottnen, när jag hatar att tappa bort saker. Och att folk inte kunde släppa ut folk från kön??? Såatteeeh... Mimi och jag väntar till stängning vid fyra för att se om den finns kvar :) Under den tiden när vi sitter och deppar blir man flåsen i örat *classy* av en alternativ dräggig kille och Mimi köper en tändare med lejonmotiv för att muntra upp stämningen.
Med lite gråt i halsen så är vi tillslut sist och..... praise the lord, väskan finns kvar där. UNDERBART!! Otur i turen var att Mimi hann spärra sitt kort som hon hade i min väska... Meeeen slutet gott allting gott!
Efter det så traskade vi till Davids lägenhet för att söka sovplats. Där stod även Adam utanför såååå däckade vi alla där med ett samtal om hur Mimi brukar sjunga för sin hund Skrutten att hon är vacker. Det var fint<3
 
Sen på morgonen vaknade Mimi och jag tidigt så vi gick och köpte frallor och grejer och gjorde frukost på sängen till grabbarnaaa. Det uppskattades mycket!
Och här tar texten slut. Hade kunnat skriva kort om denna kväll meeen tycker det behövdes en lång text nu på bloggen. Som sagt, väldigt konstig kväll som slutade bra ändå.
 
 
Nu ska jag kolla om svt play har nått kul att bjuda på HÄJ. Förresten kolla på "Slå han på käften", första avsnittet var bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela