En lång lista

Publicerad 2013-05-09 19:51:39 i Allmänt,

 

1. Hur gammal är du? 18, fyller 19 om cirkaaaa…17 dagar!  

2. Hur gammal känner du dig? Kan ibland känna mig yngre och tänka ”Men gud jag är för liten för att snart vara vuxen, jobba, yadayada”

3. Vad har du gjort i dag? Suttit på altanen, hängt med Tyson i trädgården, åkt bil, hittat bra musik, faktiskt fått en skolgrej färdig nu. Ska ta en lång promenad ikväll, vill bara att det ska bli liiite mörkare först.

4. Vilken film såg du senast? Vet inte… Är bäst på att ladda ner flera filmer och sen inte titta på dom förrän månader efteråt. Tror det var Django Unchained, JÄTTEBRA!

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Vår och sommar. Sommar mest, såklart. Blir så depp på höst och vinter.

6. Är du besatt av någonting? Te, stark mat, musik, katter, gripande dokumentärer, konstiga filmer, bita på naglarna.

7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter i min säng i mitt rum med öppet fönster och jag sitter i pyjamasshorts för det är så kvavt. Är allmänt kladdig bara för jag smörjde in mig i olja och body butter för att få bebislen hud.  

8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag får grov ångest av att va med om sociala jobbiga situationer, typ när man ska trösta nån, huvudet går i 100 för att hitta dom rätta orden att säga. Jag tycker mycket om att vara ensam, men livrädd för att inte bli kär längre för jag har inte varit det på….år?
När jag var liten så var min största dröm att kunna prata med alla djur. Därför gick jag ofta runt i trädgården för mig själv och lekte att jag prata med massa djur, var ett barn med stoooor fantasi. Pratade mycket med mig själv/gjorde egna historier.

9. När vaknade du i dag? Runt nio, men gick inte upp förrän efter elva, efter jag kollat alla sociala medier på mobilen.

10. Vilken är din favorithögtid? Midsommar tror jag… Eller påsk. Familjen går alltid på påskbuffé då och Ombergs är så jävla gooood. Midsommar är ju numera fest med vänner men i år skulle jag vilja förfira med familjen innan fest.

 
Här var jag fan besatt av mitt hår. Naturligt lockigt, alltid sätta upp sidorna med luggen kvar.
Fast tycker det var jäääävligt fint fortfarande.

 

11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?

Jag skulle vakna ganska tidigt, utvilad. Göra en asgod frukost, rostade mackor med god marmelad. Sätta på bra musik samtidigt som jag gjorde ordning mig. Sen möta upp några vänner och äta ihop nånstans ute. Sen hittar vi nånstans vi kan va på kvällen, blir fulla, har kul, är där tills solen går upp och man är ett gäng som glatt cyklar hem tillsammans i morgonsolen. Och dääääär blev jag deep! Låter som niotillfem-bloggerskan skulle skrivit detta… Men älskar hennes blogg!

 

 

12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Försommar i London lockar! Eller Sydamerika och hänga i alla latinostäder, dansa tango och dricka vin. Eller ta en vecka i sommarstugan och känna gotländska vååååren.

13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Oj, svår fråga. Tänkt jättelänge men kan inte komma på nått.

14. Hur vill du tillbringa din pension?

Jag vill ha ett ganska stort hus utanför stan, lite på landet. Odla grönsaker och ha massa blommor i trädgården. Jag och min man reser så ofta vi kan utomlands. Jag har ett par katter och kanske en hund. Sen kanske jag målar och stickar lite, fixar och donar.  

15. Vad lyssnar du på just nu? Blackbird Blackbird – Hawaii

16. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, och önskar fortfarande lite i smyg att jag kommer få testa på detta nångång i livet. En önskan som lever kvar sen man var liten och va avis på klassisen som hade gips (?)

17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Honung, apelsinjuice, bregott, ruccolasallad, en god ost

18. Vad är du på för humör just nu? Låg. Lite seg, lite trött.

19. Vilka världsdelar har du varit i? Europa... Åh så tråkig! Vill fylla denna fråga med alla världsdelar!

20. Snarkar du? Nej! Jag är tyst och vill ha de tyst omkring mig också, inga höga andningar eller snarkningar.

21. Vilka yrken har du provat på? Varit i klädbutik, sålt i gårdsbutik, servitris, inventerare och…. Modell till ljunkan…. HAHHAHAHA

22. Hur går du helst klädd? Svarta jeans, bekväm klänning eller adidasbraxerna

23. Vilket stjärntecken är du född i? Tvillingarna. Åh ville ju va Jungfru när jag va liten.

24. Vilket är ditt favoritgodis? Saltlakritsdöskallar, lakritsfirrar, kexchoklad

25. Vad sa du senast? TAR NI DE!?!?!? Skrek till dom därnere när de ringde.

26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Ändrar mig hela tiden. Svenska kanske.

27. Vilken är din favoritaffär? BikBok, Urban Outfitters, Weekday, Monki

28. Vad har du i dina fickor? Nycklar, hörlurar, tändare, lypsyl, nån halstablett, värktablett, mobilen, ett kvitto, eventuellt godispapper, aa det är väl typ det

29. Vad köpte du senast? Klippning och slingning till hårsvalleeeet

 
Mitt redan torra hår fick bli blekt :))) Värt, otrendigt att inte ha slitet hår.

30. Hur många gånger har du flyttat? Ingen gång! Skönt tycker jag. 

31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En fet kniv, sån där som gör elsgnistor och….en boll som jag skulle kalla Wilson…

32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska helt klart.

33. Senaste filmen du såg på bio? Gangster Squad tror jag.

34. Har du blivit sydd någon gång? Nää inte det heller. Varit så smidig under min uppväxt.

35. Vad åt du till frukost?  Rostade mackor och proviva hallon

36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Var åtta år snart nio. Jaa vad gjorde man då? Var nog rätt glad, hängde troligen mycket med Nellie och cyklade runt med henne på ryttarhagen.

 
Bjuder på en gammal bild på Ellen och Nellie för det :)) Tjäna!

37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Öhm… Frisören Stella…

38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet

39. Vad var det sista du åt? Godis…

40. Är du blyg? Ibland, när jag inte är bekväm i ”sällskapet”.

41. Vad heter du i andra namn?
Isabelle Louise. Och det finns inte en enda koppling till min familj. Lite dåligt, men dom är fina. Har ibland tänkt att byta och ta från mormor och farmor.  

42. Har du varit med om en bilolycka? Nej, men varit nära, enbart mitt fel.

43. Vilken är den roligaste träningsformen? Fel person att fråga! Men afrikansk dans, eller träningsdanser överhuvudtaget.

44. Har du några husdjur? Ja vi alla här vet väl om min älskade katt Tyson!

 
bebis

45. Vill du gifta dig? Joomen det skulle väl gå.

46. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Mantörp och pappa i Mjölby på andra sidan stan. Sen är ju pappa lite uppväxt med Gotland också, farfar som var gotlänning.

47. Har du någon gång ringt polisen? Nepp. Vill ibland ringa modepolisen när jag ser folk uuuhh burn woop woop. Nae skoja.

48. Har du svenskt ursprung? Har inte gjort någon vidare släktforskning men det är nog mest svenskt alltihop.

49. Har du, eller har haft, något smeknamn? Njä. Men visst, Sanne blir ofta Sanna eller Sannie och det gör ont i själen varje gång folk säger fel. Speciellt när man introducerat sig som SANN-EEEE men dom tror ändå man sagt fel på sitt egna namn.

50. Vilka är dina största svagheter? När jag blir arg så börjar jag gråta oftast. Speciellt när jag peppar för att skälla ut någon så brister det och det blir bara gnäll och darrig röst kvar.
Jag är väldigt lat och är nästan aldrig effektiv. Dålig på att planera. Vet inte hur jag ska bemöta barn, aldrig varit barnvakt eller har inga småbarn i släkten så är inte van. Kan vara dålig på att avvika/säga nej till folk också.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela