Lite årsresumé

Publicerad 2013-01-03 21:51:30 i Allmänt,

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Reste till Kosovo. Reste till Magaluf. Vänta nu, vi var ju i Belgien också med klassen! 
Fick mitt körkort och fick köra massa bil själv. Gick ut för första gången.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, det är lite tidigt med det än...

Dog någon som stod dig nära?

Ja, min min farmor. Första gången jag fick handskas med döden så nära, jobbigt men lärorikt.

Vilka länder besökte du?

Kosovo i två veckor och Magaluf i en vecka. Och Belgien i några dagar.
Det var ju najs! Gud vad jag har rest det här året då, jösses, blivit så allmänbildad!

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Jaadu... Inget speciellt kommer upp. En kopia av Ryan Gosling tyyyyyp.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Är så himla dålig på att komma ihåg "speciella datum". *kollar facebook*
19 juni då jag fick körkort!

Vad var din största framgång 2012?

Att jag reste mycket i somras och fick "klara mig själv". Att jag fick det för-e-bannade körkortet tillslut, och skulle älska det. Gött att jag också fick träna min snea rygg, helt gratis också, framgång för min kropp!

Största misstaget?

Att jag är tyst ibland när jag borde säga emot. Att jag är så dålig på att ta tag i grejer.

Bästa köpet?

Kan inte komma på NÅTT. GUh så dåligt. Näämen säger väl pengarna som gick åt till P&L, Kosovo och Magaluf.

Vad spenderade du mest pengar på?

Onödiga saker som god mat, alkohol, kläder och så vidareeee

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Dom där dagarna i skolan som blir lite bättre bara för vi i klassen blir så larviga ibland + Martins spydiga men smarta kommentarer. Solvärme gjorde mig gott också. Alla bra artister jag såg på P&L.
Eller när Sofie och jag hämtade muse-biljetterna igen i juni och en gnista hopp fanns ju då.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

OJ DET ÄR MÅNGA! Tänkte ösa in det i ett eget inlägg. Annars så finns ju listorna.

Januari till höst -12       Nu är det mörkt

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

I överlag gladare tror jag faktiskt. Har trivits så bra bland mitt umgänge i år.

Vad önskar du att du gjort mer?

Gjort ännu mer större spontanare grejer med vänner. Sökt och hittat ett jobb......

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit dåligt, iallafall nu på hösten/vintern.

Blev du kär i år?

Nehedu!

Favoritprogram på TV?

True Blood. NEW GIRL! Massa svtprogram, Jakten på det perfekta livet, Två på resa och Historieätarna.

Bästa boken du läste i år?

Hunger Games! Eller En dag.

Största musikaliska upptäckten?

Frank Ocean! och massa annat...

Något du önskade dig och fick?

Att få resa flera resor, som snälla föräldrar bidrog med som 18-årspresent.

Något du önskade dig och inte fick?

A hottie with a body. hahahahahha.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Dom hade bal i Vadstena allt för min ära som vi var och tittade på. Åt god picknick i parken och avslutade med käk hemma hos mig och kollade på Melodifestivalen. Helgen efter blev det mat på Texas Longhorn, DET NI!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Klart det alltid finns, men man får väl va nöjd med det man har gått igenom det här året.

Vad fick dig att må bra?

Ensamma långa promenader. Och riktigt bra musik. Vänner som tänker lika som mig.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Joseph Gordon-Levitt för han är så charmig. Nick i New Girl, älskar honom.
Ryan Gosling efter filmen Drive och Crazy stupid love.

Vem saknade du?

När jag inte var hemma så saknade jag familjen såklart, krama Tyson och prata med pappa.
Saknade pappa förkräckligt när han och Marc tog en "weekend" i sommarstugan på Gotland.

De bästa nya människorna du träffade?

Få se nu vilka "nya" jag har träffat.... Inte direkt nytt folk jag har lärt känna men jag har kommit vissa ännu närmre och lärt känna dom på ett annat vis.

Mest stolt över?

Oj vet inte... Att jag fortfarande kan prata om jobbiga saker, att jag rullar vidare även fast sakeroting är väldigt kämpiga ibland.

Högsta önskan just nu?

Att min förkyldning ska dö ut. Så jag kan åka till Lundbybadet och köpa ett kort, så jag kan börja träna där igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela