+

Publicerad 2012-01-02 14:13:23 i Allmänt,

Helluuu! Orkade inte blogga igår, gick upp halv tre :))) Dock inte för att jag var as bakis utan för jag somnade halv fem. Igår befann jag mig framför tvn hela dagen med mamma och pappa. As gött att dega där och kolla på klassiker som Polisskolan. Försökte blogga innan jag somna igår men det ville inte ladda upp. (HEEEJ ELIN!!! Jag har bytt nummer din pappskalle. Såg att du hade smsat på andra. Här haru mitt nya nummer 070-855 59 72) Jaaa ska väl dra nyårsafton i en sammanfattning. Komma till Moa innan de andra och fixa o dona med mitt hår. Sen kom dom andra mörtarna och vi slog oss ner med förrätten. MmMmm kantareller<3 Varmrätt blev fläskfilégryta med champinjoner och ris á la Åsberg. Och till sist så var efterrätten vit chokladmousse som var fint pimpad med blå karamellfärg. Jaa så blev det förfestspel, dans till Dirty Dancing och leta efter fest. Och Philip och Magnus blev våra räddare i nöden, som bjöd oss på fäääst. Så vi traskade till Philip och hängde där en stund innan det blev stressigt och vi skulle iväg till Axel. Hets, ringa taxi, hets-packa-ihop, in i taxin och iväg mot Axel. Oj oj oj så spännande det var om vi skulle hinna fram innan klockan slog tolv. Och vi hann!! Med typ en minut, springa ut, krama folk och önska nytt år, titta på fyrverkerier, ringa Arjetet och säga gott nytt år till henne, springa in igen till pubeN. Wow nu har jag också festat i den legendariska puben. Och trevligt var det! Händelser med guldkant: - Vi skulle först ringa efter skjuts till nån random kille. Jag ringer och presenterar mig som Andreas tjej (för vi trodde att vi skulle få lättare skjuts då i ut med att han kände Andreas, och nej vi tänkte inte på att Moa lika gärna kunde ringa då) Oj oj så osammanhängande, "Heeeej....vi vill ha skjuts. Jag är Andreas tjej, du vet ANDYYYY?? Hallå???" Han la på :'))) - Angelika och jag satte oss på hästsadlarna i baren, legendariskt. - Innan Axel kom med högtalare o grejer så satte vi på en ABBA-skiva med alla hits. Och alla sjöng med tillsammans i en vacker stämma. - Blev läskig stämning när vi gick på toa i en av husen på gården. Gamla svartvita foton på människor med stoneface. - Att alla ville dansa, även fast det knappt fanns plats till det. - Att alla var hos Axel men Axel själv var inte där först ??? - Ida och jag gick på toa, blev kompisar med en katt och checkade deras kylskåp. Innan Magnus ropar och vi får panik och gömmer oss i ett hörn!?!?! Lite att man håller för ögonen och säger att ingen kan se en. Nu orkar jag inte skriva fleeeeeeer. IDAAAAAAAAAAAAAG ska jag spendera eftermiddagen hos Wyckelsby (uttalas i bredaste östgötska) Elsa ska bjuda på maaaat och vi ska träffa deras vovve! Jaaa det kommer bli fääätt. (lägger nog upp lite bilder på fejjan från nyår för här går det ju inte och mobilen orkar la inte ladda upp alla)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela