I've been having a sweet dream

Publicerad 2010-06-10 14:12:07 i Allmänt,








Äntligen lite lugn och ro. Ensam hemma och dax att ta en lång dusch med inpackning och efter fotbad.
Fyfan vad jag ska njuta idag.





Skolavslutning


Alla sjöng fint. Jag satt där i kyrkan och smålog hela tiden.
Var som gladast när vi i kören stod där framme och log mot varandra.
Blev arg på dom som klappade i otakt när alla sjöng fina balader.
Ut i kyrkan, klassen samlas med mentorer. Folk börjar gråta. Jag känner fortfarande ingenting.
Lärare kommer fram, fler börjar gråta. Men fortfarande inte jag.
Eliza kommer fram och ger mej en såndär otroligt varm kram som bara hon kan.
Då kom tårarna hur lätt som helst. Sedan letar jag och letar bland allt folk.
Och där står Linda, min absolut favoritlärare. Tjut tjut tjut.
Hulkar fram "du...duu....vaahh...den..den...bäähhsta lärareeeen buhuu"

Går hem till mej med Sofie och Ellen. Börjar gråta så fort jag tänker på Linda.
Fan vad hon har satt sej på mitt minne. Men hon var den enda läraren som fick mej att verkligen visa vad jag kunde.



Hemma hos mej blev det god mat och senare ös med andra klassen.
Jag dansade inte så mycket som jag brukar men det viktigaste var att alla andra var glada och mådde bra.
Då mådde jag bra och var nöjd.
Ni är så fina ni i nian.





Somnade med en aning onykter Moa som yrade om ostbågar.
Somnade som en stock så fort det blev tyst. Mammas och pappas säng<3<3<3<3<3







Nästa dag så var det dags för Liseberg.
Gjorde finfin frukost till Moa och pappa och sen springa upp till Lidl för att köpa gött till bussen med Sofie. Spillde läsk i Moas väska så det blev att stressa hem och byta mjukisar och sen springa till bussen. På bussen blev det såklart Muse-listan och halvsova ner till Göteborg.
Finns det något bättre än bra musik och sen sitta i en buss med spöregn utanför? Nej.
Fick tårar i ögonen när jag tänkte på alla lärarna och speciellt Linda. Blödig tjej.se


Vi åkte Lisebergsbanan, åt, kolla 3D, åkte balder och gjorde skönaste pooserna va-nära-på-att-spy-poosen och lady-gaga-poosen, sen åka kanonen och colorado.
Och jag vann...............EN TOBLERONE! Segerbild på mej och tobleronen senare!









Nu ska jag hoppa in i duschen och jag bjuder på bilder senare ni!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela