Mitt år

Publicerad 2010-12-31 16:59:14 i Allmänt,




Orkar inte köra världens sammanfattning på året. Kör en lista medan jag låter chokladen smälta i magen.
Fan jag som skulle inte äta nått innan maten.... Nu blev jag mätt på wiener nougat... Haha kom på en rolig grej, wiener nougat låter som weener nougat. Asså weener=snopp. Snopp nougat.

Neeej Sanne håll käften och gör listan nu.




Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det första uppenbara jag kommer på är att börja på gymnasiet. Also lämnade min klass som trofast har följt mig i 10 år. Färgade håret rött också. Köpte min första konsertbiljett, vilket jag aldrig fick gå och kolla på. Kollade igenom bloggen lite nu, badade massa på natten i Lundbybadet. Det var fint det kan jag lova.


Har du några nyårslöften?

"Att vara mer positiv! Se det fina i livet och våga ta för mig mer! Öva mer på att tro på mig själv i alla situationer... för jag är ju bäst...." - Citerat av HanaPee.
Och jag kunde inte ha sagt det bättre.  Jag ska ta föööör mej mer och inte låta mej bli ledsen för onödiga saker.
Bli starkare.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Näää. Lite tidigt äre allt.

 

Vilka länder besökte du?

Inga länder.... Kul!

 

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Är jätte dålig på datum. Säger dagar istället. Julavslutningen. Nobelfesten. Skolavslutningen.
Första dagen på gymnasiet.

 

Vad var din största framgång 2010?

Jaaadu..... Blev imponerad på att jag fick så många poäng i slutet av nian. Klämde verkligen ut all min energi på studierna. Jag släppte också saker som jag verkligen inte behövde. Hade annars svårt att släppa saker/människor som ändå inte gjorde mej något gott.

 

Största misstaget?
Hmm... Började på handel. När Muse-konserten ställdes in. Tro på lite för bra saker.

 

Bästa köpet?

Min data! Fast den köpte ju inte jag... Och kläder är så tråkigt att säga.
Dock måste jag ge mej själv en applåd till alla fina skor jag har köpt. Höstskor har alltid varit mitt dilemma men i år kirra jag det!

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen kläder.... Fika. Ringar. Mat. Aaao typ de.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

När vi åkte till Liseberg efter skolavslutningen. Blir aldrig trött på Liseberg.
Veckorna på Gotland. Fick leka turist med Moa, åka minitåget och kolla i grottan.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Moto Boys låtar spelades på försommaren. Johnossi, Familjen, Trains Hey Soul Sister, sen Robyn.
Mot hösten blev det Oskar Linnros, Vampire Weekend, Maroon 5, Lykke Li och Kanye Wests nya album.
Men summan av kardemumman så har Robyn spelats mest på hela året.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare ena halvåret och gladare sista halvåret tror jag. Eller? Svårt att summera allt.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Rest iväg mer, hade inte behövts långa längder bara runt Östergötland liksom. Lärt känna fler personer.
Åkt till P&L och se massa artister live.

 

Favoritprogram på TV?

Scrubs funkar alltid. Cougar Town också. Halv åtta hos mig. Sveriges fulast hus, älskar gayparet<3

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Kommer fan inte ihåg det. Måste läsa i arkivet...........Sådär. Vi tog skojfotot i skolan. Svarade glatt alla gratulationerna på facebook, kände mej poppis. Dagen innan ställdes Muse-konserten in så var ganska depp.

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Ganska svart. Men mer... vad ska jag säga? Rockigt? Tråkigt att jag inte vågade mej på en byxdress eller as lång klänning. Kanske i sommar?


Den bästa nya personen du träffade?

Det måste väl va alla nya klassisar. En liten klass som är mysig att komma till varje dag.
Plus estetklassen. Så glad att vi faktiskt går ihop med dem för då hade jag framför allt inte lärt känna Mia och Kitty. Också fint att fått lära känna mer mjölbyfolk som man bara har vetat om vilka de är.

 

 

 

 

SÅDÄR. NU DRAAAAR JAG, GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela