Vill ni veta hur min dag har varit med bara en bild?

Publicerad 2009-11-10 16:18:26 i Allmänt,




Ignorera Moa men se smärtan i mitt ansiktsuttryck. Engelskaprovet.gick.skit.

Och asså då menar jag inte att jag säger att det gick skit och sen får VG, utan jag är rädd att jag ens ska få G.
Förstår ni hur dåligt det gick då? Just nu jämför jag mej med Apu i The Simpsons för så känns min engelska dialekt och min grammatik har förtrollats bort i mitt huvud. Jag har börjat bli osäker när man ska skriva too eller to. Det kunde jag galant förut men nu sitter jag och velar i tio minuter innan jag är säker. Känns.inte.bra.








Men för att peppa mej själv nu så vill jag att ALLA ska veta att jag fick VG på no-provet om transistorer, halvledare och Gud vet vad mer! Det var väldigt stort för mej och min betygshistoria. VG på ett no-prov fanns inte ens i min fantasi. Kan berätta min lilla historia om den lektionen.

Jag sitter där pepp och drömmer om ett VG. Tollsten kommer, ger mej provet. PEPPA SANNE NU!
Jag läser provet. 13 poäng.
Kollar på tavlan. 17 poäng för VG.
Jag vill lägga mej ner på golvet och låtsas jag inte såg mina poäng.
Tittar på de andras poäng. Alla ligger på 15-16.
Då kommer det aggressiva. Lust att välta alla bord i klassrummet.
Ge äckelgänget varsin smäll (bara för att liksom) och sen gå lugnt ut från klassrummet lite sådär coolt nonchalant. Jag hade pluggat och peppat för provet men jag är ändå sämre än dom som inte har pluggat.
Jag får en hjärnsmäll. Måste förneka mina poäng.
Räknar poängen. Räknar dom igen. Tittar på mina vänninor runt om. Hånler lite sådär coolt och säger "Men ni...han har räknat fel jag har 16 poäng".
Dom tror förstås jag bara har blivit galen för att jag så gärna ville ha VG. Johanna räknar mitt prov "Neej Sanne de har du inte alls, du har 17 poäng". Tittar på tavlan. 17 poäng=VG.
Segervrål!!!! Kan inte va tyst. Måste rätta Tollsten. Hans kommentar till det "Jahajaa jag kanske räkna fel hoppsan!" Han är smart han, våran no-lärare.


Gud va skönt det va att skriva om det där. Kände att mitt självförtroende kom upp nu.
Jag kanske inte kan bli engelskalärare men har god chans att bli professor. Och det är mycket coolare!





Idag tänker jag bara ligga i min säng och kolla på Scrubs så jag kan tänka bort engelska-provet...Mmm Scrubs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela