Ordet intensivt har aldrig haft så stor betydelse i mitt liv än som här i Pineda de Mar

Publicerad 2014-05-07 00:53:39 i Spanien,

 
 
 
Nej nu är det dags att uppdatera lite här igen från Pineda de Mar. Idag har det varit en tuff dag. Vi har haft transfer-praktik, vilket innebär att vi blev bedömda hur vi pratade inför en turismgrupp på deras ankomst eller avgång. Vi hade alltså som ett litet "prov" idag där vi blev bedömda hur vi skötte oss. Den riktiga examen i transfer har vi redan på torsdag igen och det känns sjukt stressande. Vet inte riktigt om ni hänger med i det jag skriver nu.... Jag själv visste inte vad en transfer var för något för bara några dagar sen och snart ska jag ha examen i det :-))))
Känner att jag har missat ganska mycket på att aldrig varit på en charterresa? Har liksom aldrig mött en reseledare.
 
MEN MEN transfer-praktiken gick ganska dåligt. Jag kom ihåg den mesta fakta jag skulle ha med men det var noll personlighet, så det sög. Eftersom jag annars har lätt att visa min personlighet/prata inför folk och är dålig på att komma ihåg allt. Idag blev det tvärtom?? Känner mig så sjukt dålig och ledsen, bara för att den här utbildningen är första gången jag känner att jag verkligen vill plugga för jag älskar alla ämnen. För första gången känner jag att jag vill ge allt, för jag verkligen vill bli världens jävla bästa reseledare!!!
 
Dock är jag svinglad för en annan grej. Vi blev uppdelade i lite mindre grupper, där vi alla skulle gå på en "jobbintervju" och slåss om ett reseledarjobb på låtsas. Vi alla fick vara med när alla pratade inför vår "arbetsgivare" som var en av våra instruktörer. Och vet ni vem som fick reseledarjobbet? JO DET VAR FUCKING JAG! Tjejen som inte gått på en enda arbetsintervju. Det var så jävla fett att vinna den grenen eftersom den "lektionen" var ganska stor.
 
 
Men nog om själva undervisningarna då. Jag stormtrivs fortfarande med alla och vår panikångest ungefär 3 gånger per dag över att snart få lämna alla. Hoppas verkligen att jag kommer få jobba med dessa nångång i framtiden på nån destination. Vi försöker verkligen umgås så mycket som möjligt på den lilla fritid vi har. Därför blir det lätt att vi kan stanna uppe genom halva natten och bara sitta och prata. Aae så jäkla fina människor.
Idag hann vi även med att klättra i bana bland träden, typ lite ziplining. Det var svinkul!
Nej, nu måste jag verkligen sova för jag börjar halv nio imorgon och kommer ha fullt upp till klockan tio-elva imorgon. Och jag ska hinna plugga däremellan också. Ska säga er att det är så himla nyttigt för mig som tidsoptimist att bo här. Vissa dagar är jag lycklig över att jag ens hinner duscha. Itensiviteten på utbildningen ska vi inte snacka om ens, herregud.
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2014-05-20 21:12:35

Saknar dig määääää!!!! Längtar massor tills du är hemma<3333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela