Hej från Gotland!

Publicerad 2014-06-17 14:32:22 i Allmänt,

 
 
Sådärja. Nu har jag äntligen stadgat mig här i sommarstugan. Jäklar vad dagarna går snabbt här! Det är redan tisdag och det känns som Wilma och jag nyss kom hit?
 
Nåja. Resan ner till Oskarshamn gick bra och jag fick för första gången testa på att köra uppför rampen till färjan. Det gick bra det med, så nu slipper jag oroa mig för det hädanefter!
Timmarna på färjan gick ovanligt snabbt med Wilma. Vi läste tidningar, löste korsord, jag visade runt i färjan och Wilma satt och ritade av folk. Mys!
 
Sen har Wilma och jag mest åkt omkring och jag har visat upp trakterna här omkring. Vi har ätit massa fisk<33
I lördags åt vi massa rökt fisk tills vi blev illamående. Det är ju det fina med rökt fisk.
På kvällen på lördagen flyttade Wilma in i huset bredvid Krukmakeriet, där hon ska bo hela sommaren och jobba på Krukmakeriet. De andra drejartjejerna verkar vara jättemysiga så Wilma kommer nog trivas kalas där.
Och även jag är helnöjd med caféfolket som jag ska jobba med. Tror Wilma och jag inte hade kunnat fixat mycket bättre sommarjobb faktiskt.
Annars nu när jag är ensam i sommarstugan, så har jag underhållit mig med trädgårdsarbete, städning och annat plock i stugan. Älskar det här att gå runt själv, greja lite och lyssna på P3 hela dagen.
Igår åkte jag runt hela Gotland (kändes det som) för att hitta planteringsjord och örter. Fick tillslut tips till ett jättestort plantage. Där hittade jag alla örter jag vill ha för sommaren PLUS att det fanns massa höns, ankor och kalkoner som jag gick och titta på. Djurälskarhjärtat mitt, blev lycklig.
Sen åkte jag till Wilma och kollade vad drejargänget hade för sig och tjöta lite med dom. Sen åkte jag hem och stekte falukorv.
 
Jaaaaaaa nu vet ni vad jag grejar med härute. Nu sitter jag inne bara för det blev jäkligt kallt, efter jag planterat i alla örterna. Ska göra mig en sallad och sen tänkte jag ta bilen och åka omkring lite här bland samhällena.
 
Imorgon blir min första "jobbdag", då jag ska va med hela dagen och kolla hur det funkar på cafét. Det känns väldigt skönt att, även jag, ska få komma igång med mitt sommarjobb, så jag slipper sitta härute själv i stugan och försöker komma på små projekt varje dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela