Jag är ersättbaaaaaaaaaaaaaar

Publicerad 2014-08-23 16:06:22 i Allmänt,

 
 
 
Igår var en lite mer produktiv dag för mig. Det var dags för mig att ge blod för första gången. Jag anmälde mig nångång i våras innan jag åkte till Spanien och har taggat till det sen dess.
Egentligen är det ju ingenting speciellt. Man kommer dit, får svara på ett frågeformulär, lägga sig på en brits och sen sticker dom en. Och där får man ligga i fem-tio minuter medan man tömmer en halvliter blod. Sen fick jag sitta där ett tag och fika, bara för det var första gången för mig. Första gången man ger blod är "väldigt jobbigt" (obviously) för kroppen, därför höll dom extra koll på mig så jag inte skulle däcka :))
Tycker alla ska ta sig en funderare på att ge blodgivare för det tog liksom topp en halvtimme att va färdig. Värt!
 
Sen när jag kom hem blev jag visserligen rätt påverkad av blodförlusten, även fast jag intala mig att jag "bara var lite trött". Var skitseg hela dagen och kvällen. Därför blev det att sitta i mitt rum hela kvällen och lyssna på Maud Lindström och Lilla Lovis och rita/kladda lite. Ha känner nu hur deppigt-jag-hatar-män det lät men aja.
Maud Lindström kommer alltid påminna mig om den här sommaren, för jäklar vad jag och Wilma har lyssnat på henne. Som den kvällen när vi tyckte att det sög att killarna på jobbet inte ville ha oss. Då satte vi på denna! Älskar höjningen vid 2:35 där man skriker FÖR HOS MIG VILL INGEN JÄVEL STANNA KVAAAAAR!!!!!!!!
 
 
 
 
 
Den här spelades också endel när vi beklaga oss över att aldrig bli kära
 
 
 
 
 
Idag har jag fått tummen ur röven och hört av mig till Miskarp igen så de vet att jag kan vara deras call girl om de får panik. Det kändes både bra och dåligt. Bra att få mer cash och ha nått att göra tills jag åker. Dåligt för jag vill inte falla in på "dom gamla spåren" , utan jag vill bara åka nu nu nu nu och förhoppningsvis ha det bästa jobbet hittills. Men när jag får sånt sug att åka så brukar det hjälpa att gå in på Slopetrotters hemsida och kolla runt vart jag helst skulle vilja hamna. Just nu så skulle jag gärna vilja hamna i Italien i någon liten skidby men fina backar och asgod mat.
Btw, måste sluta överanvända citationstecken så mycket....
 
Nej, nu ska jag fixa med kvällens mat, kronärtskocka, kräftor, gravad lax och havskräftor, GOTT!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela