Älskade älskade fredag

Publicerad 2014-03-28 21:51:51 i Allmänt,

 
 
Denna fredag har än så länge varit så perfekt idyllisk, precis så som jag vill ha den.
Vaknade åtta och drog mig till nio för att göra en riktig redig fredagsfrulle. Min favvomacka just nu är bröd, ruccolasallad, tre skivor chefréost och sen lite(ganska mycket) houng ringlad över mackan. Munorgasm.
Har dille på granatäpplen nu också. Kasta i kärnorna med nån go yoghurt så är du i hamn. Men vaa??? Nu skulle inte inlägget handla om mat!
Nåja, sen gjorde jag en peppig springlista och satte mål att springa långt idag. Långt för mig är längre än en kilometer... Och så öste jag in i skogen vid skogssjön. ALLTSÅ DET LUKTAR SÅ JÄVLA GOTT I SKOGEN! Och sprang förbi tusen blåsippor. Såg hackspettar och kände bara VÅÅÅÅR! Fick sån feeling så jag var tvungen att springa ner till skogsstigen nere vid prästgårdsliden också efter skogssjön. Där klappade jag som vanligt på hästarna vid stallet och tittade på det lilla lammet som springer runt med sin mamma :)))
Min rutt slutade med 1 mil. Och jag sprang nog fan 5 km av dom. LIVET! Carrrrrpe diem. Tog massa naturbilder såklart också när jag yrade runt i skogen av lycka.
 
 
 
 

Sen när jag kom hem kokade jag ägg och gjorde smoothie (jag vet, så jävla fitspo) och satte mig på en filt i trädgården. Lyssnade på TFK-podd och slumrade tillslut i solen. Somna mätt i solen var fan over the top.
 
 
 
 
 
Ikväll ska jag bara ha kvalitétstid med mig själv. Bara fortsätta med denna braiga fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela