Kära Val Thorens

Publicerad 2014-12-24 00:05:10 i Skidguide i Val Thorens,

 
 
SÅDÄR! Nu fann jag tid till att äntligen blogga från min lilla lägis i fina lilla Val Thorens.
Alltså....så mycket intryck....så jävla konstigt att BO här. Att jag ska va här så länge.
 
Stine och jag har inte fått gäster än, men våra första kommer nu på lördag. Och jag är så nervööööös!!
Dock har det varit fett najs att hinna va här i typ tre veckor innan de första gästerna kommer. För vi har verkligen hunnit att lära känna så många människor här och riktigt hunnit götta ner oss i byn. Typ alla här har välkomnat oss med öppna armar och vi har fått komma in "i gänget" av alla de människor som varit här i flera säsonger.
Det är SÅ MYCKET DANSKAR HÄR! Hajar inte varför. Såååå nu pratar jag rrrrriktigt go dansk. Speciellt när jag är full. Då pratar jag typ flytande. En svensk kille blev sur på mig här en kväll för han förstod inte vad jag sa och jag kunde inte förmå mig att byta till svenska.
 
Åh jag måste skriva om alla de dejlige drängar som jobbar på baren där vi kommer ha vår afterski! Älskade Café Snesko! Vi har det så himla kul tillsammans! De är fett att Stine och jag är lika självklara i deras gäng som dom. Vi får lite, alldeles för mycket gratis öl där, shots också för den delen. Ibland får jag komma bak i baren och diska lite glas, skåla lite och sen få en shot som tack. Sen drar vi en dans tillsammans! Aae jag är så glad att dom är vårt afterskiställe, så jag kommer få hänga där alla dagar i veckan!
 
Sen har vi ju inte bara festat här, även fast det har tagit stor plats... Stine och jag har åkt rätt mycket skidor och äntligen har det släppt för mig. Nu är jag inte SÅ långsam längre. Och det är så vackert att åka skidor här. Jag som är en utsiktsjunkie, har fint utsikt framför mig i princip hela tiden. Det är rätt fint att bo på 2300 m höjd...och kunna åka skidor på 3230 m höjd :) Bergstopparna tar aldrig slut! Och det gör inte pisterna heller för den delen.
 
Aa det ska allt bli spännande och se om vi får styr på allt på lördag... Jag är framförallt taggad på om allt kommer fixa sig på flygplatsen i Geneve, där jag ska vara heeeeela långa dagen. Plus att jag blev flygplatsansvarig också... ska inte bara ha koll på mig själv, utan de andra guiderne på flygplatsen också...
Men jag ska fixa det! Jag ska!!
 
 
Okej nu måste jag sova för imorgon ska jag upp tidigt och jobba lite. Sen ska Sine och jag på julmiddag på en skandinavisk restaurang med de andra danskarna (och de få svenskarna). Tror det kommer bli riktigt mysigt! Har haft noll julkänsla så jag hoppas den kommer imorgon!
 
 

Kommentarer

Postat av: ellen!

Publicerad 2015-01-01 17:35:27

Du är så cool och modig som gör det här Sanne! Alltid känts som att du skulle göra något spännande med livet.

Enjoya allt nu så mycket du bara kan!!

Svar: PUSS PÅ DIG ELLEN!
Sanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela