Litauenresan

Publicerad 2013-05-14 21:23:52 i Resor,

 
 
Nej nu tycker jag vi kör fetinginlägget om Litauen. Ni har väntat tillräckligt länge!
 
 
OJ kollar nu igenom bilderna och vet inte vart jag ska börja.




 
 


Tog färjan till Litauen! As lyxigt rum!

 
Här var vi på första stoppet. Ett barnhem som vi lämnade massa grejer.
Ser ni Loreen?? :)):)::)
 






Litauen är allmänt grått och....sovjet-kommunist-tråkigt...











Ausha våran tolk! Hon var bäst. Och jäkligt smart. Och allmänbildad av massa historia.
Blir sugen på att bli tolk när jag fick se hur hon jobba.



Här var vi på ett center för personer med alkoholproblem. Då fick dom boende och hjälp här.
Här tog jag smygkort på en som kollade på tv.



Och precis bredvid så fanns ett kvinnocenter. Många mammor med barn kommer hit.



Fika!!! Antal fikapauser den veckan vill jag inte tänka på.




Sen besökte vi ett gymnasium. Där åt vi lunch och fick musikunderhållning.
Den här tjejen sjöng Unfaithful med Rihanna.....intressant med den litauiska brytningen...





Såhär kunde deras studentrum se ut. Och typ alla möbler kommer faktiskt från Vänner Emellan!








Här var vi på ett barncenter, hit gick barnen som hade det jobbigt hemma, efter skolan för att få leka/göra läxor.
Dom hade förberett massa uppvisningar för oss :')









Sen åkte vi hem till flera familjer för att lämna saker hemma hos dom.









Elsa och jag fick besöka en skola själva! För att få en rundtur och sen visa upp en presentation om Sverige för några klasser. Blommor i klassrummen var fan poppis.







Nya litauiska polare! Var så himla kul att sitta ner och bara prata med dom.



Här var man nöjd över ett par plättar, sylt och juice i skolans matsal.








Sen besökte vi ett as mysigt äldreboende! Den unga prästen var allt lite sugen på Fanny.
 
 


Så gulliga tanter!!! Med sina sjalar över huvudet<3
Fick också se deras fina kyrka bredvid.







Jag fick feeling inne i kyrkan

 
Här är jag precis efter jag köpt duk och te hos en kvinna som startat upp sitt egna med hjälp av Vänner Emellan.
Ville ju ge reklam för vår buss också. Älskar fan den bussen nu. Nästan.






Aaa sen skulle Fanny komma och förstöra...


 
Lagbild framför bussen!!!!
 
Aaa mer randombilder på våra besök...






Här blev de fest!! Avslutningsmiddagen med typisk litauisk käk.







Här börjar jag bli lagom salongsberusad av hembränt och rödvin. Och cannabiskryddan....NÄÄ SKOJA.
Eller...?





Husbandet!!





Vi besökte typ som...Naturum! Massa fakta om firrar och grejer.





Kan vi inte ta ett moment och skåda hur blek jag är på bilden??? :))





Intressant vare iallafall




Satte mig i en av puffarna för jag fick inte plats bland alla tanterna som skulle trängas....
Men sen gick vi till havet för att leta efter bärnsten!
 




Skulle illustrera hur vi hitta MASSA INTRESSANT PÅ STRANDEN










Egopic-time



 
 
 
 
Sådärja. Började blogga vid åtta... är klar nu med uppladdningen av fotona....bluuäääh.
Orkar alltså inte skriva långa texter om Litauen än hahaha. Men nu har ni mer foton.
 
NU SKA JAG GÅ UT OCH GÅ!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela