kort uppis

Publicerad 2013-05-05 14:57:29 i Allmänt,

 
 
Vill skriva ett jättelångt inlägg om Litauenresan men har inte haft tid och när jag har haft tid så har jag inte haft ork.
 
Säger iallafall kort så länge, att resan var en av dom lite bättre jag har gjort. Skulle lätt följa med dit igen!
Ni får lite bilder också
 
 
 
 


Flådiga gamla postbilen vi åkte med. Den hade 168 000 mil bakom sig, så man var ju lite tveksam om vi skulle komma fram.




Och den var dessutom fullpackad till det högsta



Okej. Jag är ju inte den som gråter i det första och har dessutom ingen nära relation till barn överhuvudtaget.
Därför blir jag socialt obekväm när jag ska försöka leka med små barn, vet inte hur man gör???
MEN. När denna tjej kom upp, som har leukemi, som Vänner Emellan hjälper ekonomiskt så hon ska ha råd till alla sjukhusbesök. När hon ställer sig och sjunger sådär fint som bara småflickor kan göra.
Då brast det för mig, ni. Då insåg jag hur mycket Vänner Emellan gör för folket i Plunge.  







De älskade stekta brödbitarna med vitlök och ost. Så gott!!! Zeppelinarna bredvid som är som Litauens kroppkakor var mindre goda. Dom ser ju sådäääär delikata ut asså.
Pulvret bredvid brödbitarna är otippat nog roten från cannabisplanta. Det åt man som krydda till bakad potatis och vitlökssmör. Det var så himla gott! Ni kan var lugna, cannabisrot är ofarligt att käka sådär.




Vi sjöng litauiska och svenska sånger för varandra. Här ser ni Fanny ta i. Så kul att få lära känna Fanny, också kul att de va en till av "ungt folk" av hela gänget.







Här var vi vid kusten och letade bärnsten. Men hittade inga... Fick istället en bärnsten som tröst av guiden istället...





 
Sen när vi skulle åka hem och var liiite sena att åka därifrån för att hinna till färjan. Då fastnade vi i leran med den gamle bussen :)))) MEN mer om hur vi kom iväg och om resten av resan kommer senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela