Bråvalla

Publicerad 2013-07-01 00:28:17 i Resor,



Jaha nehe får blogga från mobilen för min data är ganska så slutkörd så att säga. Hurra då ska man ha pengar för en ny....


MEN NU SKA JAG FÖRSÖKA SÄTTA ORD PÅ HELA FREDAGEN!

Började med förfest och peppning hos Sofia med Julia, Jessica och Kim. Det blev vin, kaffe, stekta champinjoner och cheesecake hos henne.
Jag förbannade mig själv som valde jeans när det va as varmt och hade ångest över det.

Sen tog vi tåget mot Norrköping och spårvagn vidare till området. En kissepaus på det plus komplimang om min rumpa av Kim. Tog också ett stopp hos några trevliga tjejer som delade ut kondomer och hade sex-quiz. Sedan hetsdricka det vi hade kvar innan entrén.
Vi hann se Timbuktu och hinna dansa till hans band som spelade kind-of-gypsy-musik. Trevligt!
Vi träffade också på självaste Hanapee! Såklart blev det fanbilder och vi hann dela vår Frank Ocean kärlek innan hon trippade vidare.
Det är här nånstans det går nerför för mig tror jag? När vi skulle ära thai mat så märker jag att jag är vääääldigt törstig (och vinfyllan slår på återigen efter hetsdrickningen innan).
Här blir det dö-tid att leta vatten till mig och Jessica. Nåja det va inte så illa för mig faktiskt men vi ställde oss tillslut i kön till öltältet. Då blev det vatten, energidryck, cider och vin i den ordningen.

SEN började klockan bli så mycket att det var dags att ställa sig i publiken till Frank Ocean. Vad är oddsen att vi träffar på Dennis och Albin då? Joodå trevlans!

SEN BÖRJAR ALLT OCH UT KOMMER HAN PÅ SCENEN OCH SER SÅDÄR CHARMIGT BLYG UT :'))))
Och från och med hela konserten så kan jag inte sluta gråta. Ni vet ju att jag är inte den som gråter i första taget men här fanns det fan ingen hejd! Sofia fick stå ut med att när hon krama mig kom mina blötsaltade kinder med på köpet.

Han spelade Novacane! Jag sjöng med i falsett till Thinking bout you. Smällde av när han spelade Pilot Jones som jag trodde han skulle strunta i.
Men framför allt... När han slutar med Crack Rock tvärt, precis som på albumet, och sätter igång direkt med Pyramids. Hahahaha alltså orkade inte just då :') kommer ihåg att jag tänkte kanske kanskeeee kommer Pyramids nu direkt om några sekunder... Och så gjorde den det!
Han spelade nya låtar också! Golden Girl var helt klart nytt och magnifikt så att säga!
Nu vill jag bara se han live igen.
ALLTSÅ FAN, hann ta endast en bild när han började sen dog min telefon... Men Sofia och jag kom fasen riktigt nära scenen när han spelat ett tag.



Och sen var den konserten över...
Försöka samla sig, torka tårar, köpa ny alkohol och sätta igång peppen igen för.... GREEN DAY! HAHA NEJ SKOJAAA! Satt och lyssnade på dom medan vi väntade på Maskinen och de va fasen inget kul att höra. Konstiga långa solon och halvtaskiga covers fyllde ut slutet. Mjaae asså...
Men så satte Maskinen igång och Kim twerkade som aldrig förr. Haha älskade det<3 Så kul att Maskinen kan fortsätta få världens publik som gör allt dom säger även fast dom inte har gjort nya låtar på länge. Ändå står vi där och sjunger oss hesa till Alla som inte dansar är våldtäktsmän och Segertåget.


Och så va den dagen slut.
Tåget hem igen, trodde jag skulle stupa halvvägs hem från stationen i Mjölby. Var så öm om fötterna och skoskav. Dock va det fint att ha morgonsolen som sällskap för jag mötte endast en person hem som var ute med hunden. Då känner man sig fånig som tror man ska bli våldtagen i Mjölby.



Så himla himla himla värt att köpa biljetten bara för Frank OCH spendera hela dagen med Sofia, Jessica, Julia och Kim. Så jäkla bra personer!!! Fint att få träffa dom på en sån här grej!

Bilder kommer när mitt internet pallar!

Kommentarer

Postat av: Kim

Publicerad 2013-07-02 18:07:40

Tack så mycket för en underbar kväll/dag!! Måste göras om! All kärlek <3

Svar: TACK DESAMMA KIMNAR! Ja det tycker jag verkligen, säg bara till så är jag på!! // Kärleknar Sanne
Sanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela