En lista var ju länge sen

Publicerad 2012-09-09 22:34:32 i Allmänt,

 
Tog den här från Michaela Forni. Nu ska jag kolla på Deadmau5 på itunes festivalen, LADDA NER APPEN! Massa bra artister!!!
 
 

1. Vad heter du?
Sanne Isabelle Louise Andersson. Mina mellan-namn är dock inte från nån i släkten. Vilket jag idag tycker är lite synd.

2. Vad kallas du för?
Köngen. Nej men har inget smeknamn jööö

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Gillar ju mitt namn som det är, för det....är mitt namn + att jag är relativt ensam om mitt namn.

4. Vad gör du just nu?
Sitter på min säng med skoldatorn och blev precis klar med en jobbig filosofigrej. Sitter och spänner mina axlar i nuvarande stund.... Aj...




5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Kolla på en bra film och göra dip&morötter. Dock har jag ingen dip för mamma åt upp min (!!!) jag hade köpt igår :( Nöjer mig med att dricka 200 liter vatten sen för jag blev så JÄVLA törstig nu.

6. Vad har du på dig?
Adidasträningsbrallor, linne, hoodie, underkläder och mina underbara tofflor från Gotland. Något överdrivna med ull kan man tycka. Allt skit fastnar på ullet när man går, lite äckligt. Men äckelsköna är dom.



7. Vad har du gjort idag?
Vaknade tidigt av nån konstig dröm....Som jag nu inte kommer ihåg.
Gick upp och åt frukost. Tog ut Tyson och satte mig på altanen för att göra läxor.
Gick med Tyson i trädgården och njöt av solen.
Ätit rostbiff, potatisgratäng, vinsås (<3333) och en god sallad på altanen. Hejat på Elin & Dennis som lämnade min laddare som jag glömde hos Elin igår.
Stirrat på filosofiuppgiften. Kollat Schulman Show. Skrivit klart filosofiuppgiften.

8. Vad var det roligaste med din dag?
När Tyson fick nysattack och snoret flödade. Aldrig sett han få nysattack och fick torka av han som en bebis.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag inte hann ta en promenad i soliga vädret, men ville ha musik i öronen och mobilen var ju urladdad utan laddare.... Plus söndagsångesten över läxor.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vakna av mig själv. Göra en brakfrukost och äta frukost länge till P3. Ta en långdusch och träffa vänner. Göra nått kul och speciellt på dagen. Sen äta god lunch. Sen på kvällen äta as god middag och sedan sätta oss på nån bar och förfesta. Sen ut på kvällen och dansadansadansa. Sen hitta en as snygg kille, hångla upp han sen gå hem med tjompisarna och prata om kvällen.

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Mitt fönster med spetsgardiner och min pelare med farmors gamla rosa lampa på. Retro jag vet.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt. Men kastar och slår ofta med vänster.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Första som kom upp var faktiskt när man kollar upp mot himlen och möts av en stark sol på blå himmel.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Sommar får man ju allt säga. Allt är så enklare då att göra massa roligt.


15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?

Julafton eller Midsommar. Julafton för att då umgås jag bara med familjen. Och midsommar för då umgås jag bara med mina vänner. Bådeoch skulle ju förstås va bäst!


16. Beskriv den perfekta outfiten?
Svarta stuprörjeans, casual t-shirt, kanske ett snyggt skärp, converse eller enkla svarta heels, ruffsigt hår av saltvatten. Asså det kan duga tycker jag, jag är en enkel kvinna när det gäller "outfits".
Annars så kör man på en snygg svart klänning så är man ju liksom redan "klar".

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Lacktights, färgad päls, dom flesta tublinnen.... Och genomskinliga BH-band!!! Usch!


18. På tal om mode, din favoritbutik?
Monki, bikbok och MQ har haft jäkligt snygga höstkläder nu

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Måste nog va min nya skinnjacka för JC, som jag köpte på killavdelningen.
Den kommer nog få hänga på många år framöver.
Annars mammas rävpälsjacka. Har aldrig använt den men den är så fin att titta på och prova framför spegeln ibland. Känner mig så jävla vintage-chic när jag har på mig den. Haha tönt.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Hmm... Var väl gaaanska så nöjd på nobelmiddagen i åttan med mitt svarta fodral från monki, fina nylonstrumpor och klackisar. Kommer ihåg det fortfarande. Annars så kommer man ju ihåg dom som är bekväma men ändå ser uppklädda ut.

21. Favoritplagg på en man?
Gillar mer uppklädda killar. SÅ TRÅKIGT med vanliga pikétröjor med något "dyrt" märke.
Men vetifan vad jag gillar mest på killar.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Svenska helst kanske... Men det är ju inte fel med ett bar bruna ögon och brunt ruffsigt hår heller. Fan vad töntig jag kände mig nu när jag skrev det.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådrar etc.
Att han har intensiva ögon. För då kan jag inte sluta stirra. Hesa röster är ju iof fint. Muskulösa armar.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Jag vet inte... typ att han har sprungit efter mig när jag har ignorerat, då vet man ju att han inte ger sig.
Eller gillar när killar nämner något personligt om mig som dom vill göra, som dom vet att man gillar.
Ärligt, är ju ganska dött på den här fronten med romantiska killar runtom mig.

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Typ... att jag har varit lika naiv en längre tid och inte slutat kämpa för honom.

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Ringar från Maria Nilsdotter. En bil. En resa till Afrika. Jaa en resa till Afrika! Den tar jag!

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Har väl aldrig fått en "hemsk" present. Har väl fått endel mindre snygga kläder av mormor & morfar...

28. Cola eller fanta?
Cola med is och citron sitter aldrig fel

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad. Men saltlakrits är ju jättegott också!

30. Sallad eller McDonalds?
En riktig kanonsallad kan faktiskt slå donken. En kycklingsallad, fetaost, oliver, citronolja o sånt är ju så gott.

31. Myskväll eller utekväll?
Båda vill jag säga. Kanske lutar något mer åt myskväll för det älskar jag ju.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Men man vill ju ha båda

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek.....och pengar.... Neee skoja kärlek! Gifter mig med en rik så blir ju båda lösta?

34. Tåg/buss eller bil?
Bil, köra själv. Lyssna på min egna musik, sjunga högt och köra samtidigt.

35. Bloggy eller twitter?
Bloggeeeeen

36. Tv eller dator?
Dator trots allt. Kan ju se allt på datorn ändå.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Haha svårt för fast and the furious filmerna är nostalgi för mig. Kollade dom första med bröderna och va kär i blonda huvudpersonen. Har inte sett The Notebook :D:D Enda tjejen kanske

38. Roligaste fyllehistoria?
Åh svår fråga. Funderat länge nu, kommer inte på....
Eller jo, nyår för några år sedan. Vi kommer på några som är strax pågång att ha sex, vi öppnar dörren och ser en vit stjärt med ett stort födelsemärke. Så.kul.syn!!!! Kommer ihåg att Anton Fransson skulle bli skadad för livet för den synen haha.

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Senast var ju endå första kvällen på Magaluf. Står och dricker redbull&vodka med bror min och hans kompis. Är en idiot som inte märker att jag blir full när jag sitter där länge och bara fyller på och fyller på.
PANG så slår det till och jag har minnesluckor från den kvällen. Minns för det mesta dom ställen jag spyr på :))
Snackar med Andrés kompis durre om "det som händer på Magaluf stannar på Magaluf", aa deep. Precis innan hade jag spytt också när han kom. Fräscht.
Spyr på fotbollsplanen vi hade på hotellet också...... nån annan full ska komma och sätta sig bredvid mig. Han lägger handen på min spya :) Jag försöker varna honom men han är lika full och fattar inget.
Sen spydde jag från balkongen också :D:D så grannen bredvid tittar upp och undrar vem det är som spyr för sitt liv :D:D Aaa nu vet ni! Men resten av veckan på Magaluf gick prima! Har min bror att skylla på...typ.

40. Om du läser bästavän, vem tänker du då på?
Arjeta. Men jag håller mig aldrig baaara till bästa vänner. Ta mig inte fel, jag menar att jag vill ha flera nära vänner som jag kan lita på. Vill ju ha flera härliga personer omkring mig, inte bara en.

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Spindlar. Zombier. Att vi förstör jorden just nu. Ensamhet alldeles för länge.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
Oj svår fråga! Texter från låtar fastnar ju. Finns ju massa! Men kom på en nu.
If the lies don't touch you, the truth will. Erik Hassle med The thanks I get. Eller hela texten är ju fan genialisk!

Eller en av favoritlåtarna av dom alla, Starlight med Muse

This ship has taken me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die
Starlight
I will be chasing a starlight
Until the end of my life
I don't know if it's worth it anymore

43. Dra ett skämt?
Men nej. Är inte på skämthumör nu.

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider/universitets tider?
Det är väl alla gånger vi alla tjejer i klassen skrattar åt oftast något onödigt men åh så roligt. Alla lektioner som spårar ur till bara larv och skratt.

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Vad kan det va... Kan inte komma på något tokigt jag har gjort inför massa.

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Nej inget jag kan komma på nu. Tycker allting är ganska så perfekt. Eller joo, skaffat pojkvän som "alla andra" har gjort.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Resa till Afrika och Australien. Bli kär i flera snygga killar. Resa med en snygg man till nått klyshigt som Paris. Kanske bo en tid i ett annat land eller kontinent. Skaffa familj. Skaffa nått boende på Gotland. Bli gammal.


48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Samma som förra eller? Okej kan ta veckans. Göra klart grejer i skolan innan jag åker till Gotland på onsdag. Skriva till min tysk som kommer snart, om hon kan acceptera min vänförfrågan nångång?????
Vill plocka kantareller. Gå i skogen och vid stranden. Äta god mat, fisk. Ta massa bilder. Instagramma sönder.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
OJ! Kan dra massa!



 


Finns det seriöst en bättre början på en film???? Satt och rös precis.
Kommer ihåg spänningen när man satt och kollade, man väntade på att AAAAAATSIPENDIA skulle komma i mörkret.

 
Finns så många fina stunder i den här filmen men väljer slutet. Vil-ken film!

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)

Jag går fortfarande på tå ibland. Mest hemma kommer jag på mig själv. Har gjort det sedan jag var liten, vet aldrig varför. Kommer än ihåg hur pappa ertappade mig och sa barskt GÅ PÅ HELA FOTEN SANNE! Skämdes så dant varje gång jag blev ertappad när jag endå gick på tå omedvetet.

Ibland när jag börjar klia mig i hårbottnen så kan jag inte sluta. Tillslut sitter jag och masserar håret, pillar, kliar tills håret är helt flötigt :D Älskar att göra det när jag kollar på tv

Jag dagdrömmer alldeles för mycket. En "hobby" är att drömma på morgonen, vakna, sedan försöka somna och "drömma vidare" på drömmen när jag egentligen bestämmer själv bara. Tycker för övrigt drömmar är väldigt intressanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela