Midsommar

Publicerad 2012-06-25 00:11:01 i Allmänt,

 
 
Okej nu kör vi racerbloggning. Ju snabbare jag bloggar desto mer sömn inför P&L.
 
 
Ja! Midsommar började med att hetsa med Arjeta. Köpa ingredienser till jordgubbstårtan som vi skulle göra.
Och sen började bakningen här hemma. Stressade som tusan i slutet med att både bli klar med tårtan och fixa oss fina.
 
Men bara en och en halv timme sena så blev vi skjutsade av André och durre i racerfart med tårtan i baksätet.
Hos Mimi var det så fint pyntat med ballonger och serpentiner!
Fick i oss massa god mat och endel snaps, sjöng vackert till snapsvisor. Sen efter maten (eller var det innan tårtan? kommer inte ihåg) så blev det tipspromenad med mystiska frågor.
Sen fick vi köra tävlingar som hörde ihop med frågorna. Vann ju faktiskt på en tävling! Att ta sönder en ballong snabbast. Yää!
Sen (om det nu va så..) så åt vi vår fina tårta och efter det så började festen dra igång.
 
Folk rullade in osådära, ni vet köret. Försökte övertala Anton att klippa hans hår, men det funkade icke! Oscar skjutsade hem mig på natten, dock utan att åka förbi donken.....gjorde ont i hjärtat. Meeeeeeeeeeen jag gick ut själv till vår läskiga utehus och hämtade panpizza. Fast panpizzan räckte inte så jag kokade också nudlar. Höll på med det där nån timme eller två, åt och lyssnade på P3. Det är nått speciellt att laga mat när man fortfarande är full. Allt blir så mycket godare då ju!
Sen höll André skrämma livet ur mig när han kom på natten för att sova här, när jag precis hade myst ner mig i min onepice.
 
Det var min midsommar det!
 
 
 
Aae vi kör en till bild på mästerverket! Så stolt! (även fast Arjeta gjorde det mesta hehe)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela