PEACE & LOVE

Publicerad 2012-07-05 19:20:47 i Allmänt,

 
 
 
 
Måste ta tag i P&L-inlägget nu känner jag. Går ju bara runt och grejar här hemma så har inte tid med datan.
Tänkte skriva igår kväll men somnade istället.
 
 
 
 
Först åka buss till Borlänge med en något irriterande kille bredvid oss. Han hade också med sig gitarr, men inte för att han kunde spela, utan för att andra kan spela.....okej.
Jaja! Sen är det ju det vanliga. Ställa sig i kö för band och sedan för campingen. Tillsammans tog det väl 2 år typ.
Sen sätta upp tältena och greja med det. Vi blev klara strax innan midnatt och då var vi kalla och blöta så vi somnade ganska snabbt den natten.
 

Kommer bli svårt att komma ihåg allt, skulle skrivit upp vad vi gjorde varje dag.
 
 
 
Nåja. På tisdagen kommer jag ihåg att vi började dricka hos oss, vi bildade ett eget mjölbycamp.
Sen började det regna igen och vi fixade tak med hjälp av Arjetas och min enorma pressening som vi hade köpt tidigare. Det blev en mysig koja mellan två tält.
Sen gick några av oss till festivalområdet för att försöka se Albin Myers. Men icke! Kön var jättelång och vi gav upp tillslut. Gick tillbaka igen. Vet inte vad vi gjorde sen? Drack vi? Gick vi och sov?
 
 
På onsdagen började artisterna på riktigt! Här satt vi också vid vårt tält och "förfestade" innan vi gick till festivalområdet.
Fick se en glimt av Timbuktu, påväg till scenen där Dada Life skulle fukkkka ur.
Ahhh Dada Life! Vilket jävla ös det blev, för att låta lite löjlig. Så kul att se på när publiken bildar små ringar som dom dansar i. Fick även bevittna när dom gör en såndär ring och bara hoppar in i varandra? Stod och tittade på bredvid lite stelt och undrade vad som var grejen =)
Sen tittade vi på Roxette och Magnus Uggla. Tycker det blir så mysig stämning när både gamla och unga står och tittar på samma artist och sjunger med!
 

På torsdagen..... Fick se en liten glimt av Slagsmålsklubben och höra övningsköra. KOOLT.
Såg aldrig Regina Spektor, det var lite syyynd.
Sen kom det största.... Mumford & Sons!!! Åh att se dom på riktigt med sina fina kläder och instrumenten. Så kommer Marcus Mumford och ställer sig vid micken i solglasögon. Och börjar sjunga. Och låter precis likadan på skivan!! Kanske bättre!! Aaa njöt hela tiden.... Förutom när vi tappade Elin. Då blev vi allt lite oroliga! Just det, kom på nu att här innan konserten var vi ganska dragna och sentimentala. Ahh fick tårar i ögonen till Mumford & Sons flera gånger :')
Hejade på Alice, Amanda och co, världen är allt bra liten när man kan träffas mitt i publiken till Mumford & Sons.
Seeeeeen köpte jag, Elin och Dennis en god oxfilérulle! Godaste maten i veckan tror jag.
Vi ställde oss i kön till Icona Pop! Kom så bra så vi kunde stå längst fram framför scenen. Sen började Icona Pop. Så jäkla bra tjejer. Så vääääärt att gå på dom istället för Björnstammen. Hoppas tjejerna blir större!
Efter det hann vi se lite Laleh och Wolfmother. Lyssnade på Vagabond medan vi satt och väntade på Niki and the Dove. Fick ju höra favvislåten av Wolfmother endå!
Niki and the Dove då. Alltså. Dom var ju bra live men alla dessa konstiga scendansare och rekvisita? Hon höll i en pom pom, dom heter väl så? som cheerleaders har? Sen frös jag som tusan just då så det störde också.
 
 
På fredagen tittade vi först på Rebecca & Fiona. Tråkigt att dom körde klockan fyra på dagen. Blev liksom inget ös sådär på dagen.... Fast dom är ju endå ganska coola för det...
Moa och jag gick efter och kollade på Lilla Sällskapet. Så kul att se dom live och han sjöng lika bra live!
Sen kollade Moa och jag på Markus Krunegård. Och han va jättebra! Hade det bästa mellansnacket av dom alla, så charmig kille!! Moa och jag spottade en kändis bredvid oss också! Vet inte vad han heter men han är med i unicefreklamen.... aaa....
Sen mötte jag upp Elin och Dennis igen för att se Albin Gromer. Och han var såklart också bra. Fint att höra Tillsammans och Än så länge live!
Här kommer jag ihåg att vi gick direkt hem och sov, nääää orkade inte se Kent.
 
 
Lördag! Här gjorde vi bästa beslutet att gå på eftermiddagen och kolla på Kodjo Akolor stand-up, jag, Moa, Elin och Dennis. Det var varmt och svettigt men Kodjo var så värt det! En av höjdpunkterna i veckan helt klart!
Sen gick vi tillbaka och drack igen. Peppade för sista kvällen och sket i förkyldningen! Vi alla blev väl dragna så vi missade Hoffmaestro så det sög ju lite, men men! Istället gick vi till Skrillex och fuckade ur oså. Näämen. Eller joomen, Dennis gjorde det! Han knuffade ner en tjej som bärdes, fast inte med flit då, men endå kul :))
Sen kom ju väntandet på Rihanna. Och det sög. Man va inte onykter längre, kände av förkyldningen igen och frös en aning. Men måste ju erkänna att det var mäktigt när hon kom ut på scenen med egyptiskt tema.
Dock var hon ju inte så bra som alla redan har skrivit. Det mesta hon sjöng var redan inspelat vilket man såg när hon tog bort micken och chillade, så sjöng hon fortfarande.
Moa och jag gick hem efter halva typ och köpte en körv istället. Var också väldigt värt!
 
 
Söndagen blev packdagen och vi packade väldigt snabbt så det blev mycket väntetid till bussen.
Jag passade på att få näsblod medan vi väntade :) Sen komma där alla bussarna skulle gå. Hej o hå fattar inget typ, men det löste vi ju också tillslut. Sen äntligen sätta sig i bussen, käka salami och somna med öppen mun<3 Och äta en fin meal på donken på hemvägen, GÖTT!!!
 
 
 
Lite höjdpunkter då om veckan
 
- Hela mjölbygänget blev så bra! Alla hade alltid nån att gå med och se nått när vi va så många.
 
- Sova med Arrebarre och gulla med henne på nätterna, haha och när hon sa ANUS! lite random då och då
 
- Allas brassestolar blir snodda utom Arjetas och min, som vi tog in i tältet :))) hehehehe
 
- Hämta min brassestol som grannen hade tagit. Jag hade både en lapp som det stod Sannes stol! plus satt silversnöre för att se att den är MIN. Gött att ta tillbaka den och han säger, JAHA är det SANNE alltså, SANNES STOL!
 
- Hänga med Elin och Dennis massa! Kan tro att jag blev tredje hjulet med icke! Så himla himla kul att lära känna Elin och ha massa kul med henne! och jaa... bli full med henne och gå iväg och prata :)))
 
- ÅH CANADENSARANA som vi hittade på vanliga campingen. Killarna från Canada som hade pluggat svenska! Så kul att prata engelska/svenska. Kunde säkert stått där hela natten och fråga om massa. Men vi pratade om vargar, björnar, den enas tatueringar, midsommar, coola engelska uttryck så vi hann ju med lite.
 
- När Renée och Vendela ska dricka ur ett sånt där rör, som dom gör på amerikanska filmer, ni vet? Renée hinner stänga slangen innan hon sprutar ut... men sen när Vendela ska göra det, DRAKE!!! Att se hur kinderna fylls och sen en kanon med cider kommer ut :DD
 
- Kodjos stand-up!!!
 
- Aaa såklart Mumford & Sons också
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela