Nyår sammanfattning

Publicerad 2011-01-02 16:49:31 i Allmänt,





Vi åt trerätters @ at Moas place. Blev fett mätta så vi inte orkade med alla efterrätt. Körde lite spel samtidigt vi åt också. Sedan små-stressa för att bli smashing snygga. Locka håret dit och sminka ögonlocket hit.


Pappsen kom till oss och vi hade fullt upp med att få in alla grejer vi skulle ha med oss till Vastena. Vi körde rally dit i snöstormen och Ida tyckte det var roligast. Peppade i bilen med Andrés låtar också.


Och med lite tålamod hittade vi tillslut till Kastanjegatan 14, där världens finaste Mia bor. Vi misstog inte att vi hade åkt till fel hus när vi såg discolampaN. Komma in i huset, krama alla möjliga, kasta iväg jackorna, ställa drickan på eventuella gömställen.
Så kul att det var många vi kände där. Bra musik, glada människor som ville dansa lika mycket som jag.
Roliga samtal ute på altanen och på övervåningen.


Sedan innan tolvslaget sprang alla och letade jackor, kom tillslut ut. Fick en fin drink, skålade, kramade och tog kort och tittade på fyrverkerierna.


Sedan in igen och dansa järnet. Mer pratis med folk. Och så var det dax att åka hem.
Asså hemvägen.... Ida ida ida.... Hemvägen var nästan lika kul som festen. Alla Idas kommentarer borde vi ha skrivit upp och gjort en bok av det.


Inramlandes kommer jag, Ida och Arjeta in i mitt hem. Ida pratar kärt med min mamma och jag fixar samarin till Ida. Sen upp till mitt rum en snabbis, jag byter om och följer Arjeta&Ida.
Men vi hinner inte gå så långt innan vi blir förföljda av en bil, rädda som rådjur fortsätter vi gå vidare medan någon ropar på Arjeta. Men efter ett tag så ser vi att det är Linus i bilen... Hahahaha vi som förväntade oss pedofiler och andra läskiga personer.


På hemvägen till Ida hälsade vi alla gott nytt år och vägen tillbaka till mej lyssnade jag på musik och tyckte att världen var underbar. Fast, jag var ju full också.





Höjdpunkter från kvällen:
- Planksteken
- Arjetas ombyte till natten. Vi hjälpte med idéer om att rita på hennes mage med kajal.
- "Trodde jag hade bajsat på mej...där framme.."
- Dansa till Familjen - Det snurrar i min skalle
- Dansa överhuvudtaget
- När Ida ramlar handlöst när mattan glider iväg. Fick ont i magen, så mycket vi skrattade.
- Alla namn till Arjeta, Sa du Greta? Agneta? Kreta? Kärt barn har många namn som sagt.
- Fina drinkarna de hade gjort till tolvslaget
- Önska Angelika gott nytt år genom telefonen
- Hjälpa Rebecka med att leta lösnaglar eller hjälpa hålla naglar
- Pratis i Mias rum vilket leder till nästa höjdpunkt
- Fick reda på att jag var röstad som snyggaste tjejen i handelsklassen...och sen bytte jag och alla killar baa NOOO! Medan han berättade det gav jag mej själv en high five, brais för mitt självförtroende!
- "Lilla lilla Arjeta, men så mycket luft" Citerat av Ida
- Snabbishänget hemma hos mej efter festen
- Bli livrädda för bilen som förföljde oss











Onykter egobild + mina trasiga strmpbyxor, tog knappt en timme innan jag tog sönder dom













Hur bra är inte denna bild då? Fick med fyrverkerierna i bakgrunden, skills.




Vänta vänta.... vill verkligen att ni ska se det roliga i denna bild.



Men hej där Högga, äre du som lurar i hörnet där!



















Nils njutarN









Små komiskt när nästan alla är blå om läpparna







Och glade Anton får va sista bilden!


Fyfan, vet ni att detta inlägg har tagit evigheter för mej?
Va jävligt tacksamma nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela