Like a cinema

Publicerad 2011-08-28 21:59:51 i Allmänt,




Nu är jag åter här. Lite uppdatering då.


Fredag: Heldag med ettor och treor. Vi paddlade till Bleckenstad, vilket var as myyzz och jag trivdes så fint i kanoten med ettan och trean. När vi åkte bredvid Martin, Niklas och Camilla så hände en roooolig sak.
Lärarna får se en liten skylt vid kanten av vattnet, där står det "Tommy Ottosson". När dom läste högt Tommy Ottosson så kommer en kossas huvud upp bakom skylten och brööölar. Och lärarna säger "Jahaaa det är du som är Tommy!". Jaaaaa det var roooligt! Kände nu att att det var svårt att förklara så det blev kul....

När vi kom fram till grillplatsen så upptäckte jag att mina svarta jeans och stickade tröja var helt fel val av kläder. Jag svettades som en gris. Hetsåt lite korv för vi alla ville komma hem så fort som möjligt. För vi skulle GÅ jaa jag säger GÅ hem till Mjölby. Ännu ett felaktigt klädval av mig, i converse. Va i helvete, jag trodde vi skulle gå mest på grusvägar. Men nej, vi gick i skogen för det mesta med backar, lera och nerförsbackar. Fyfan dom sista kilometrarna var riktigt hårda mig min klena kropp. Jag släpade mina fötter hem och tog av mig mina blöta kläder och däckade i min säng. När jag vaknade så visste jag inte hur mina fötter skulle reagera på att gå igen. Trodde musklerna var slut.
Efter en dusch så var jag på't igen och cyklade i 100/km ner till Hemmakväll för att möta Arrebarre. Seeeen gick vi till Moa och kollade på en riktigt bra surfarfilm. Kommer inte ihåg vad den heter men en surfartjej fick sin arm avbiten av en haj, men surfade på lika faan och va lika bäst utan en arm.





Lördag:
Då firade vi Marc lite igen med familj så alla kunde va med. Det bjöds på världens godaste soppa purjulökssopa och till efterrätt saffranspannkaka. Om ni är på gotland, ät saffranspannkaka med salmbärssylt och lite grädde. möööööööms! Sen på kvällen drog Arre och jag till Linkan för att möta Mikaela för att se "Jag saknar dig". OCH den var så bra som man tror! Åh så fin film! Vaaad man grät då.
Sen på hemvägen tog vi tuffa kort vid ett träd, baa för vi kände för't. Sen låtsades vi hänga i Turkiet också.
När jag kom hem så höll jag på att gå in i en korsspindel. DRA ÅT HELVETE vad stor den var. Den jäveln dinglade mitt framför dörren och jag visste fan inte hur jag skulle komma in. Tog laa en pinne och kastade iväg spindeljäveln.




Idag: Blev impulsåkning till Linköping med mamma och pappa. Hittade lite träningskläder, ett steg närmare till att börja träna... Tommy Nilsson uppträdde där också så nu har man hört En Dag live. Tufft. Dock jobbigt när han skulle låta publiken sjunga och det hördes inget. Seeeeeen åkte vi till Bergs Slussar och fikade. När vi kom tillbaka till bilen så hade pappa fått böter hohoho :))) Typ första gången jag har hört pappa säga "neee här kollar nog ingen parkeringen" och såklart händer det då. Sen åkte vi omkring på landet och vid Motala så på hemvägen somnade jag i bilen. Kom hem och var lika trött och seg.




Men imorgon börjar jag dagen med bild & form. Vad jag kommer vakna på rätt sida asså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela