Går i tvåan och är tuff

Publicerad 2011-08-23 22:56:34 i Allmänt,





Första skoldagen var väl som jag hade förväntat mig. kulT att träffa alla igen och spännandeeee att få veta mer om dom nya ämnena vi ska ha. Kände mig jävligt trygg att jag inte var minst längre. Fast all denna spänning kommer nog försvinna om några veckor och det kommer bytas ut med prov som gör ont i själen. Lite förändring har vi ju också fått när Ellen har joinat vår klass och känner redan att hon platsar här som en smäck!

PÅTAL om smäck! Eller snarare dask. Idag med Klein. Klein frågade om vi kunde lista ut vad ordet betydde på tavlan (asså tyskt ord om ni inte fatta). Sen skulle han ge oss en ledtråd och ger sig själv en dask på stjärten.
STJÄÄÄRT skriker jag. NEEJ skriker Klein och daskar igen. SKINKAAAA skriker jag. MEN NEEEJ BAK! skriker Klein.
I efterhand så känns det rätt dumt att jag tänkte att Klein skrev stjärt eller skinka på tavlan.
Tyskalektion blev så mycket roligare när jag spelade upp i huvudet när han daskade och jag skrek. Rebecka vet... hon satt bredvid mig och jag mig blickeN medan jag sprack av skratt.




Frågan är ju vart faan våra ettor är? Såg högst 3 kanske. Vi ska allt hälsa på dom små godingarna.



Har en sak att se fram emot på fredag!!! Paddling med ettor och treor!!! Och korv med bröd!!! Och klappa kor!!!(?)
Fast jag har ingen flytväst så får väl inte vara med.


tjoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela