Bygger upp en mur

Publicerad 2010-09-19 21:55:58 i Allmänt,








Tänk er en liten söt stuga, röd med vita knutar, såklart och en fin veranda till. Bredvid är det en hästhade med söta ponnysar. Sen går ni in och allting är helt renoverat och high tech men endå det lantiga i sej.
Japp, jag ville flytta in i Charlie och Gunbritts stuga. Jisses vad dem har fått till det!
Där satt vi på verandan och fikade och det var nästan att jag blev solbränd i ansiktet för solen. Gööörvarmt!


Mycket mer har inte hänt idag. Har kokat makaroner....Pluggat, spelat lite The Sims.
Mjaa bara vara liksom.



Jahaa ska jag dra gårdagen en jättesnabbis? Okej kör.


Kommer till Elsas fina gård som ligger så fint bland kullar och hagar. Dem har jätte fina höns.
När vi kommer till grusplanen ligger katten Danny och gottar sej på en mus.
Vi börjar laga till maten, kyckling, bacon med bananer och mandarinbitar. Görgott faktiskt. Bananen satt fint med ris! Sen värmde vi upp med SingStar. Åh det var ett tag sen man sjöng det. Och jag ogillar det fortfarande....
Var alldeles för onykter för att sjunga till Abba i full hals.
Sen får vi höra att Elsas häst har ont i magen, eller kolik som man säger på hästspråk (lärde mej massa om hästar!) Så jag stod på gården och tittade på när Elsa trälade med att trava med Kyra(hästen)
I sånna här tillfällen får jag ont i hjärtat för djur som mår dåligt är något som gör så jävla ont i mej.
Men det vet ni ju, Tyson är ju mitt liv.

Men tillslut fick vi igång Kyra så då drog vi tjejer vidare till FeStEn I GrAnFoRsEn.
Vad ska jag säga? Boxholmare är ett folk i sej må jag säga. Men det säger jag inte bara på ont, utan på gott.
Alla är så sociala och det blir som att man har känt alla där i flera år.
Bara minus att inträdet var oförskämt högt för att stå på en grusplan (asså det fanns en stuga att va i men allt folk var utanför) och inte nog med det, korven som stod där trodde vi ingick i inträdet men tji fick vi och fick en gubbe efter oss "Man tar väl inte bara elle!?!?!?"

Sen vinglade vi(eller Linnéa) hem igen med jobbiga mjölbybor efter oss som vi skakade av oss tillslut.

Säger det igen. Fan så fint det är där Elsa bor. Hur jobbigt det än är att ta sej ifrån landet så vill jag fan bo där.




Sådär. Ska sova nu. Fan vill inte till skolan.....Orkaaa likzzzom.
Lite bilder innan jag tackar för mej.







Fanns inga plastglas så vi fick köra på kaffemuggar. Finanskrisen vettu....



Vet att min mobilkamera är bra



Ös på dansgolvet. Fan fick inte med den andra tjejen som hon bakom var med.
Hon va skit lik din mamma Issa!




Ett tappert försök att ta kort på molnet vid månen som såg ut som ett lejon, läskigt likt!



Kommentarer

Postat av: SOFIE

Publicerad 2010-09-20 20:11:15

åååh, va ni på granforsen :D

är ju från ryckelsby vettu ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela