BlickeN och SuckeN

Publicerad 2010-01-11 22:36:09 i Allmänt,



Medans jag satt där i duschen (jaa jag tycker det är skönt att sitta i duschen) och hade mina dagliga livsfunderingar så kom jag på att vissa saker i skolan har jag inte ändrat mej för.
Till exempel:

1. Jag hatar när folk måste "viska" medan de läser. Ni vet, först hör man det väldigt dolt sedan kommer ett ord med ett S, K eller P. Allra mest S. Då rycker man till för det hörs så väl. Och då lägger man all koncentreation att lyssna på "viskningarna".

Hur började mitt hat mot detta då?
Joo, jag kom ihåg att självaste Philip Hall (känn dej inte utpekad Philip..) satt mitt emot mej när vi gick i... fyran-femman kanske?
Och då när vi hade lässtund. Så började "viskningarna" och jag försökte ge blickeN till han men han märkte det aldrig. Då försökte jag med suckeN istället. Och nej han märkte inte det heller. Vilket dilemma jag hade där...

2. En annan sak är att jag inte har ändrat mej för att läsa engelska för klassen. Sekunden innan känns det helt okej men sen efter första tabben att stamma på ett ord så vill jag lägga mej ner på golvet och böööla.
Okej, nu gick jag över gränsen... Så farligt är det inte.

3. Ibland önskar jag att vi gick i femman igen för vi hade mycket roligare raster då.
Hopprep, smashball, "tjejerna tar killarna&tvärtom", spela kort, klappramsor och ramsor över huvud taget.
Nu går man bara och dräller i korridorerna eller sitter och stirrar på dom andra i klassen eller dom yngre.
Ni vet, man kör en hel radar om varenda en. Måste titta om man gillade nått någon hade på sej eller inte. Om den har ändrat utséendet. Fast oftast har dom ju inte det för jag ser dom ju varenda dag...



Men godnatt på er era troll! (komiska-Sanne)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela