Ni anar inte vad jag har varit med om!

Publicerad 2009-07-17 00:53:55 i Allmänt,

Kom precis in från en catfight! Boktstavligt talat.

När jag kom hem så sa mamma att Tyson hade rymt igen. Så jag och ficklampan gick på nattvandring runt tomten men ingen Tyson såg jag där. Men sen skymtade fyra ögon i grannens trädgård. Tyson har tydligen hittat en dejt.
Så där tassa jag och två katter omkring i grannens trädgård. Lite halvretligt att gå runt i trädgården medans grannen hade öppna fönster och jag började fundera när grannen skulle komma ut och skälla ut mej.
Men som sagt, det blev lite fight om Tyson där för både katten och jag ville ha han. När jag var en meter från Tyson och skulle precis kasta mej på han, kommer den andra kattfaan och sätter sej bakom Tyson och börjar leka med han.
Fast jag lyckades skrämma iväg katten ett par gånger fast den kom lika snabbt tillbaka men ändå...
Tyson var jalla fall så dum så han gick upp till grannens dörr. Och runt om har dom som en mur så Tyson var fast där. Hallelujah tänkte jag och blockera han och tog tag i han snabbt. Söt som han var, fräste han mot mej och blev nog lite halv sur men kände att jag nästan hånskrattade åt han. Sen var de bara att trippa hem barfota med lampan och flipflopsen i handen(tog av mej skorna så grannen inte skulle höra mej när jag sprang runt där).
Men Tyson och jag  är sams nu, han börja fjäska för mej och börja spinna o ville bli kliad på sin kulmage.


För övrigt än att jaga katter har jag varit på lundy pizzerian o käkat blomma med Amanda, Linn, Josse, Mathilda & Felicia. Det satt riktigt fint. Men vi gav oss inte så lätt utan vi gick till mc efter och tog en glass/paj. Och där satt vi och prata prata prata och myste.


Nej nu ska jag sova. Försöka jallafall för man blev ganska pigg nu av skattjakten. Jaa det är ingen idé att min katt försöker sej ut igen för då är jag i farten igen och jag ger mej inte förens jag har fått hem han och den andra katten kommer få med mej att göra om hon(?) vill träffa Tyson igen. Tyson får inte ha några vänner för mej! (Y)



Ska sluta prata om min katt hela tin nu. Förlåt...


Godnatt sov gott dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanne

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela